ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و هیات ورزش‌های همگانی استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و هيات ورزش‌هاي همگاني استان ايلام تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و هیات ورزش‌های همگانی استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و هيات ورزش‌هاي همگاني استان ايلام با هدف گسترش همکاري‌هاي مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند.
شناسه خبر : 39563 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، طی نشستی که ظهر امروز ( چهارم مرداد ماه )  با حضور  حجت الاسلام و المسلمین «علی  چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد ایلام و «سعید خسروی نژاد» رئیس هیئت ورزش های همگانی استان در محل ستاد فهما برگزار شد،  تفاهم نامه  همکاری بین دو مجموعه به امضای طرفین رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در این نشست با بیان اینکه  در حال حاضر 24 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام هستند، بیان کرد: بیشتر اعضای کانون های مساجد از قشر جوان و نوجوان هستند که می طلبد در راستای جذب حداکثری این قشر به مساجد  نسبت راه اندازی فعالیت های ورزشی برای این قشر در کنار مساجد اقدامات ویژه ای صورت گیرد .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام با بیان اینکه اکثر کانون های استان ایلام در مناطق روستایی قرار دارند، خواستار توسعه امکانات و فعالیت های ورزشی برایاعضای کانون های استان در این مناطق شد .

 

وی در ادامه  بیان کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان این آمادگی را دارد تا نسیبت به اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کنار  فعالیت های ورزشی  که توسط هیات ورزش های همگانی استان برگزار می شود فعالیت  نماید .

 

حجت الاسلام  و المسلمین چراغی پور در ادامه ارتقا سطح سلامت عمومی  و ایجاد نشاط و شور اجتماعی  در بین اعضا کانونها  و استفاده از امکانات و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری بین دو مجموعه را از اهداف امضا این تفاهم نامه عنوان کرد .

 

در ادامه این نشست، خسروی نژاد طی سخنانی اظهار کرد: هیات ورزش های همگانی استان ایلام در راستای حمایت از فعالیت های ورزشی  و آگاهی بخشی به اقشار جامعه در ارتقای سلامت عمومی و کمک به تقویت روحیه پهلوانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی نسبت به راه اندازی هیئت های ورزشی در بین دستگاهها و نهاد های مختلف فعالیت اقدام می کند که  در این راستا تا به امروز تفاهم نامه های همکاری متعددی را با دستگاههای مختلف به امضا رسانده است.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان ایلام بیان کرد: کانون های مساجد نیز با ظرفیت عظیمی  مردمی که در اختیار دارند می توانند در توسعه فرهنگ ورزش و ارتقا سطح سلامت جامعه نقش آفرین باشند.

 

وی  تصریح کرد : در این راستا هیات ورزش های همگانی می تواند با فعال کردن هیات ورزشی در کانون های مساجد در طول سال با برگزاری جشنواره ها ، همایش ها و مسابقات  مختلف فرهنگی و ورزشی ویژه  اعضای کانون های مساجد در توسعه ورزش های همگانی گام بردارند .

 

خسروی نژاد در پایان یاد آور شد : بیش از 50  کمیته زیر مجموعه هیات ورزش های  همگانی است که در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند .

 

 اهدا 500 جلد کتاب از سوی ستاد فهما به هیات ورزش های همگانی استان ، راه اندازی ایستگاههای کتاب از سوی ستاد فهما در جریان برگزاری رویداد های مهم ورزشی در استان در طول سال و راه اندازی کانون تخصصی ورزش در مسجد حضرت زینب (س) ، معرفی رابطین فعال کانون های مساجد به هیئت ورزش های همگانی از جمله مصوبات این نشست بود .