پوستر هشتمین سوگواره «علمدار کربلا» در استان ایلام رونمایی شد
پوستر هشتمين سوگواره «علمدار کربلا» در استان ايلام رونمايي شد

پوستر هشتمین سوگواره «علمدار کربلا» در استان ایلام رونمایی شد

آيين رونمايي از پوستر هشتمين سوگواره «علمدار کربلا» به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد ايلام و با حضور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان برگزار شد.
شناسه خبر : 39480 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، آیین رونمایی از پوستر هشتمین سوگواره «علمدار کربلا» ظهر امروز (شنبه اول مرداد) در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد و جمعی از معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در حاشیه  این مراسم در گفت وگو با  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ایلام بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امسال برای هشتمین سال متوالی اقدام به برگزاری سوگواره علمدار کربلا در بخش شعر کرده است .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام افزود: این سوگواره در راستای فعالیت‌های کانون های مساجد استان ایلام در ایام اربعین حسینی و به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع) با محوریت شعر برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سوگواره با حضور مهمانانی از حرم حضرت عباس (ع)) از کشور عراق و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسملین چراغی پور همچنین با اشاره به بخشی از فعالیت های کانون های مساجد در ایام اربعین حسینی بیان کرد: راه اندازی موکب فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در مرز مهران و برنامه های فرهنگی مذهبی از جمله مهمترین اقداماتی است که در ایام اربعین حسینی انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال کانون فرهنگی و هنری «راه کربلا» از استان ایلام نیز در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی، با هدف خدمات رسانی به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور و اجرای فعالیت های فرهنگی دینی ، قرآنی و اسکان و پذیرایی فعالیت خواهد داشت.

 مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه در سامانه ستاد اربعین بیش از 65 درصد از زائران عتبات عالیات مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند، افزود: با توجه به این مساله در بحث اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و دینی باید اقدامات ویژه ای با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دینی استان پیش بینی و اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه تهیه 50 دستگاه کولر گازی برای مساجد شهرستان مهران و  ایجاد خیمه های نماز  و تهیه مهر و جانماز و چادر نماز برای زائران را از دیگر فعالیت های  پیش‌بینی شده در حوزه مساجد در ایام اربعین عنوان کرد .

وی در  پایان  از اعلام  آمادگی کلیه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام جهت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت :  کانون های مساجد در نقاط مختلف استان  آماده  اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی ، هنری، دینی و قرآنی در ایام اربعین حسینی  هستند .