اطعام علوی با تاسی از سیره مولای متقیان؛ برنامه محوری کانون‌های مساجد استان ایلام در عید بزرگ غدیر خم
اطعام علوي با تاسي از سيره مولاي متقيان؛ برنامه محوري کانون‌هاي مساجد استان ايلام در عيد بزرگ غدير خم

اطعام علوی با تاسی از سیره مولای متقیان؛ برنامه محوری کانون‌های مساجد استان ایلام در عید بزرگ غدیر خم

کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام با تاسي از سيره مولاي متقيان حضرت علي (ع) سهم بزرگي در اطعام محرومين و نيازمندان در عيد بزرگ غدير خم داشتند.
شناسه خبر : 39408 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای ‌(فهما) از استان ایلام ،  همزمان با عید غدیر خم  گوشه گوشه استان ايلام؛ پایتخت خادمین سید الشهدا علیه السلام مملو از مهر و محبت به اهل بیت (ع) بود و هر کس به نوبه خود ارادت خود را به مولای خوبیها امیر المومنین علی (ع) نشان می داد.

در این میان کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز با برپایی سفره بزرگ نذری در شادی این عید بزرگ سهم بسزایی داشتند.


«فاطمه بهروز» مدیر کانون فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) مسجد قائم آل محمد شهر ایلام در این زمینه به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام گفت: اعضای این کانون هر ساله به مناسبت عیدالاکبر و با نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) با تاسی از سیره امام علی (ع) نسبت به پخت و توزیع غذای گرم و اجرای مراسمکات شادی و نشاط اقدام می نماید.

وی افزود: امسال نیز بیش از یک هزار پرس غذای گرم با حمایت خیرین به همت اعضای کانون پخت و در بین نیازمندان و محروم توزیع شد. 

همچنین «عزت لله اسمعیل بیگی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهرستان مهران نیز  از پخت یک هزار پرس غذای گرم  با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و توزیع در مناطق محروم و حاشینه نشین در این کانون خبر داد.

«زهرا قلی زاده»، مدیر کانون ام البنین (س) شهرستان دره شهر نیز اجرای جشن و شادی ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با مسله غدیر خم و همچنین تهیه و توزیع و ساندویج بین آنان و پخت و توزیع غذا را از برنامه های کانون ام البنین (س) عنوان کرد.

«فاطمه کرمی»، مدیر کانون الزهرا روستای اسلام آباد شهرستان دره شهر نیز افزود :  برپایی ایستگاه صلواتی به همت کانون الزهرا و پخت و توزیع یک هزار پرس غذا به همت اعضای کانون از برنامه های این کانون در عید غدیر خم است .


همچنین فریبا غلامی، مدیر کانون فرهنگی و هنری اهل بیت ( ع) شهرستان آبدانان نیز تصریح کرد : به مناسبت دهه امامت و ولایت  جشن بزرگ عید غدیر خم ویژه کودکان و نوجوانان در کانون اهل بیت برگزار و مسئله غدیر برای آنان تبیین شد همچنین با اهدا جوایزی از آنان تجلیل شد .

حجت الاسلام «مسعود نیازی»، مدیر کانون اباصالح المهدی (عج) شهرستان هلیلان نیز گفت: در راستای عرض ارادات به مولای متقیان طرح اطعام علوی علوی با حمایت خیرین و توزیع و پخت یک هزار پرس غذا در بین مناطق محروم و روستایی شهرستان هلیلان اجرا شد.

«افتخار مولایی»، مدیر کانون امام صادق (ع) شهرستان بدره ، برپایی محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع واقعه غدیر خم به منظور شناخت کودکان و نوجوان با مسله ولایت و غدیر خم از برنامه های کانون امام صادق (ع) شهرستان بدره ذکر کرد .


 
  همچنین نبی الله خاکی، مدیر کانون امام حسین (ع) شهرستان چوار نیز گفت : به مناسبت عید غدیر خم ایستگاه صلواتی با توزیع شیرینی و شربت و اهدا بسته های فرهنگی در این کانون برگزار شد .

 

«نسترن عزیزی»، مدیر کانون کوثر شهر ایلام طرح اطعام علوی با توزیع و پخت یک هزار پرس غذای گرم و توزیع در نقاط مختلف استان و برگزاری مراسم جشن برنامه محوری کانون کوثر بیان کرد .

«زینب جعفر زاده»، مدیر کانون حاج رضوان نیز دستگیری از محرومین و نیازمندان با تاسی از سیره زندگانی مولا علی (ع) از برنامه های کانون حاج رضوان عنوان کرد .

لازم به ذکر است 307 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و دینی در این عید بزرگ مشارکت چشمگیری داشتند .