هشتمین دوره سوگواره «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود
هشتمين دوره سوگواره «علمدار کربلا» به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود
همزمان با اربعین حسینی؛

هشتمین دوره سوگواره «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمين چراغي‌پور از برگزاري هشتمين دوره سوگواره «علمدار کربلا» خبر داد و گفت: اين سوگواره امسال نيز همزمان با اربعين حسيني و به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 38520 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۶

حجت الاسلام والمسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، اظهار کرد: هشتمین دوره سوگواره علمدار کربلا پس از وقفه یکساله به دلیل شرایط کرونایی، امسال به میزبانی استان ایلام برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام گفت: این سوگواره هر سال با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنرمندان مسجدی در استان ایلام برگزار شده و هشتمین دوره آن امسال، به صورت استانی و در بخش شعر برگزار خواهد شد.


وی مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا پنجم شهریور ماه اعلام و تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به شماره واتساپ 09183415073 و دبیرخانه دائمی این سوگواره واقع در ایلام خیابان پیروزی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام طبقه دوم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارسال کنند.

 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه گفت: هشتمین دوره سوگواره  «علمدار کربلا» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) در استان ایلام برگزار می شود.

 
گفتنی است، سوگواره علمدار کربلا هفت دوره به صورت ملی در رشته های مختلف شعر، عکس، آواها و نواهای عاشورایی در استان ایلام برگزار شده است.