کارآفرینی در کانون کوثر شهر ایلام با تکیه بر هنرهای سنتی/از بافت فرش تا خیاطی به دستان توانمند اهل مسجد
کارآفريني در کانون کوثر شهر ايلام با تکيه بر هنرهاي سنتي/از بافت فرش تا خياطي به دستان توانمند اهل مسجد

کارآفرینی در کانون کوثر شهر ایلام با تکیه بر هنرهای سنتی/از بافت فرش تا خیاطی به دستان توانمند اهل مسجد

کانون فرهنگي هنري کوثر شهر ايلام با ارائه آموزش‌هاي مختلف در عرصه کارآفريني به ويژه هنرهاي سنتي نظير بافت فرش، توانسته است در زمينه درآمدزايي اهل مسجد به ويژه بانوان گامي رو به جلو بردارد.
شناسه خبر : 38346 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

«نسترن عزیزی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام، ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری کوثر  شهر ایلام اظهار کرد: تلاش ما برگزاری فعالیت های مستمر در عرصه‌های مختلف در طول سال است.

 

 مدیر کانون کوثر شهر ایلام، با بیان اینکه تربیت نیروهای انقلابی و مسجدی به منظور حضور موثر در فعالیت های اجتماعی مهمترین رویکرد و هدف برنامه های کانون را تشکیل می دهند، افزود: برگزاری نشست های بصیرتی و دوره های آموزشی ویژه  دختران جوان و نوجوان عضو کانون از جمله این اقدامات به شمار می رود.

 


 
وی با اشاره به اینکه کلاس‌‌های کار آفرینی از جمله فرش بافی و خیاطی ویژه زنان و دختران عضو در کانون کوثر همواره به عنوان مهمترین فعالیت هنری قلمداد شده است، تصریح کرد: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب تلاش شده است تا در زمینه  نقش‌آفرینی بانوان در حوزه های اقتصادی گام برداشته شود، از این جهت کانون کوثر اصل فعالیت خود را بر کارآفرینی بانوان متمرکز کرده است.
 


عزیزی در ادامه یکی از فعالیت‌های کانون کوثر را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: در این راستا اعضای کانون هر هفته با حضور در مزار شهدا، بازخوانی وصیت نامه این دلاوران و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران محله در این زمینه بسیار فعال هستند.
 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری کوثر ادامه داد: از سوی دیگر با برگزاری نشست های مختلف با موضوع جوانی جمعیت و افزایش جمعیت تلاش شده است تا در زمینه آگاه سازی خانواده های مختلف و اعضای کانون نسبت به این مساله گام برداریم چراکه تلاش دشمنان نظام فروپاشی نظام خانواده است؛ بنابراین وظیفه ما آگاه سازی نسل جوان و بیان دستاوردهای نظام و انقلاب است.
 
 
وی در پایان خواستار حمایت های ویژه از فعالیت های مسجدی به ویژه برنامه های کانون های مساجد در راستای جذب حداکثری اقشار جامعه شد و افزود: چنانچه فعالیت های فرهنگی در مساجد بیشتر شود خانواده ها برای تربیت فرزندان خود بیش از پیش به این مکان مقدس مراجعه می کنند.