کتابخانه تخصصی مهدویت در سطح مساجد استان ایلام راه‌اندازی می‌شود
کتابخانه تخصصي مهدويت در سطح مساجد استان ايلام راه‌اندازي مي‌شود

کتابخانه تخصصی مهدویت در سطح مساجد استان ایلام راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام چراغي‌پور از راه‌اندازي کتابخانه تخصصي مهدويت در سطح کتابخانه‌هاي عمومي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 38273 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام: حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» صبح امروز(۲۳ خرداد) در نشست هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر یک کانون تخصصی مهدویت در استان فعالیت دارد  اظهار کرد:  براساس ظرفیت کانون های مساجد  تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری نیز نسبت به راه‌اندازی کتابخانه های تخصصی مهدویت در سطح کتابخانه های عمومی کانون های مساجد نیز اقدام شود.

 

مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با قریب 24 هزار نفر عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد، ظرفیت بسیار بزرگی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در بین نسل جوان هستند، افزود : در همین راستا نیز  در ایام مختلف سال برنامه هایی در سطح کانون ها برگزار می گردد.  

 

وی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ مهدویت و انتظار از جمله این برنامه ها عنوان کرد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، همچنین اهدا و توزیع کتاب به کتابخانه های عمومی کانون های فرهنگی و هنری با موضوعات مهدویت و انتظار فرج در طول سال  از دیگر برنامه های این نهاد ذکر و تصریح کرد : تلاش خواهیم کرد در سال جاری نیز  براساس ظرفیت و فعالیت کانون ها نسبت به راه اندازی کتابخانه های تخصصی در حوزه مهدویت در سطح  این کانون ها اقدام شود. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  در ادامه اجرای طرح چهره به چهره یکی دیگر از برنامه هایی ستاد فهما  در راستای معرفت افزایی نسل جوان به فرهنگ مهدویت  عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۶۵ حلقه معرفتی با نظارت و مربیگیری مربیان آموزش دیده در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و تبیین ارزش ها و باورهای دینی از جمله فرهنگ مهدویت در سطح مساجد استان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام چراغی پور همچنین یاد آور شد : مربیان طرح چهره به چهره نیز اخیرا در یک دوره آموزشی در مشهد مقدس به مدت سه روز اعزام  و ضمن فراگیری آموزش های مختلف فرهنگی و دینی،در دوره های آموزشی مهدویت با حضور اساتید برجسته کشوری حضور  داشتند.

 


وی در پایان اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آماده هر گونه همکاری و اجرای برنامه های مشترک با سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی استان در  حوزه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار در سطح استان است.