فعالان مسجدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موثر عمل نمایند
فعالان مسجدي در برابر هجمه هاي فرهنگي دشمنان موثر عمل نمايند

فعالان مسجدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موثر عمل نمایند

حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار گفت :انتظار است فعالان قرآني و مسجدي ما به اندازه ظرفيت و نعمتي که خداوند متعال به آنها ارزاني داشته در برابر هجمه هاي فرهنگي دشمنان موثر عمل نمايند.
شناسه خبر : 37935 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۱۷


به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر الله نور کریمی تبار امروز (یازدهم خرداد) در آیین تجلیل از فعالان  کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام که در محل حسینیه حضرت زینب (س) برگزار شد  معارف قرآن کریم را  بهترین عامل برای مقابله با جنگ ترکیبی و نرم دشمن عنوان کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل و رهبری در اوج اقتدار قرار دارد اظهار کرد :  گفتمان امام و رهبری در دنیای امروز توانست ترکیب خوبی ایجاد کرده و مستضعفان جهان را در جبهه واحدی قرار داده و نظام استکباری را به چالش بکشد.
 
وی، توفیق خدمت در مساجد و محضر قرآن کریم را نعمت بزرگی  دانست  که خداوند متعال به ما عطا کرده است  و افزود : باید قدردان این نعمت باشیم.
 
 
 
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای دور کردن جوانان ما از ارزش ها و باورهای دینی سرمایه گذاری گسترده ای کرده اند، افزود:  دشمن به دنبال اهداف خود است، و  در جنگ سخت در برابر نظام مقتدر اسلامی شکست خورد اما امروز در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی وارد شده است.
 
 
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  امروز عرصه جنگ نرم دشمن جنگ درون خانواده است، بیان کرد: امروز دشمن در قالب فضای مجازی با ابزار گوشی های هوشمند به دورن خانواده ها نفوذ کرده است و متاسفانه تاثیر منفی خود را هم می گذارد و امروز  باید با بهره گیری از فرهنگ قرآن کریم، از بنیان خانواده و فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی دفاع کرد.


 
وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل و رهبری در اوج اقتدار قرار دارد و دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای  کشور نظام اسلامی ندارند، یادآور شد: حضرت علی (ع) می فرماید که هیچ قومی مورد تهاجم قرار نمی یگرد مگر اینکه ذلیل شود.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری  جهاد تبیین را قید فوری و قطعی بیان و مورد تاکید قرار داده اند، تصریح کرد: فعالان و مانوسان قرآن کریم و مساجد  به اندازه ظرفیت و نعمتی که خداوند متعال به آنها ارزانی داشته است باید در برابر هجمه فرهنگی دشمن نقش آفرین و موثر باشند.
 
 
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه همه ما بایستی  نسبت به منکراتی که در محیط ما روی می دهد بی تفاوت نباشیم، تصریح کرد : ببرایستی برای اشاعه و ترویج ارزش های دینی و اسلامی در سطح جامعه تلاش کنیم، خنثی و منفعل نباشیم به عنوان کسانی که با قرآن مانوس هستیم، بی تفاوت نباشیم و برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم تلاش کنیم.
 
 
 
وی در پایان با اشاره به این فرمایش امام راحل  که فرمودند مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کرد، خاطر نشان کرد : امروز  باید در سنگر مسجد با فعالیت های قرآنی و دینی، نسل جوان را به فعالیت های  فرهنگی و  دینی جذب کرد و زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را فراهم کرد