همایش اندیشه‌های امام خمینی (ره) از تداوم تا تحقق در کانون کوثر شهر ایلام برگزار شد
همايش انديشه‌هاي امام خميني (ره) از تداوم تا تحقق در کانون کوثر شهر ايلام برگزار شد

همایش اندیشه‌های امام خمینی (ره) از تداوم تا تحقق در کانون کوثر شهر ایلام برگزار شد

همايش انديشه هاي امام خميني«ره» از تداوم تا تحقق ويژه بانوان و اعضاي کانون هاي فهما در کانون کوثر شهر ايلام برگزار شد
شناسه خبر : 37892 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، همایش «اندیشه های امام خمینی (ره) از تحقق تا تداوم» با حضور  دکتر محبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور مدیر ستاد فهما عصر سه شنبه ( دهم خردادماه) در کانون کوثر شهر ایلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ارتحال  امام خمینی  «ره» و قیام 15 خرداد اظهار کرد : همزمان با این ایام ویژه برنامه های مختلفی در سطح استان پیش  بینی شده است که از امروز با برگزاری این همایش در استان آغاز خواهند شد. 

 

مدیر ستاد فهما استان ایلام برگزاری محافل انس با قرآن، طرح تلاوت نور و اهدا ثواب آن به روح پرفتوح امام راحل  «ره» برگزاری مسابقه از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل، برگزاری نشست های بصیرتی و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی از جمله برنامه های کانون های فهما استان با هدف تبیین اندیشه ها امام خمینی  «ره» عنوان کرد. 

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با اشاره به بعد رفتاری  سخنان و توصیه های امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان  عالمی حدیث شناس انسانی نمونه که  به خود شناسی کامل رسیده بودند. یاد کردند.

 

 

وی با بیان  اینکه علما زیادی در جهان بودند که  در حال حاضر هیچ نام و نشانی از آنها وجود ندارد  رمز ماندگاری نهضت امام خمینی  «ره»  خدا شناسی، جاذبه در کلام به واسطه خدا شناسی و مقاومت در اعتقاد  دانستند و افزود : امام خمینی اسلام را پذیرفت دشمن را شناخت و در مقابل دشمن مقاومت نمود

 

وی تصریح کرد : امام خمینی ما رو بیدار کرد که عالم باشیم   و در کنار عالم بودن عاقل باشیم. 

 

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی  در پایان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم  راه و روش امام حرف و بیان امام گسترش دهیم و به نسل آینده منتقل نماییم خاطر نشان کرد :  شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی  را هدف نظام انقلاب اسلامی و حرف امامین این انقلاب است که بایستی برای استمرار آن و تا رسیدن این انقلاب به دست صاحب اصلی از آن محافظت نماییم.

 

گفتنی است،  این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.