دیدار مدیر ستاد فهما و فرمانده سپاه ناحیه ایلام/تعامل با نهادهای فرهنگی اولویت برنامه‌های ماست
ديدار مدير ستاد فهما و فرمانده سپاه ناحيه ايلام/تعامل با نهادهاي فرهنگي اولويت برنامه‌هاي ماست

دیدار مدیر ستاد فهما و فرمانده سپاه ناحیه ایلام/تعامل با نهادهای فرهنگی اولویت برنامه‌های ماست

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور در ديدار با فرمانده سپاه ناحيه ايلام گفت: تعامل با نهادها و دستگاه‌هاي فرهنگي و مذهبي همواره در اولويت برنامه هاي ستاد فهماي ايلام است.
شناسه خبر : 37420 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» امروز(شنبه 17 اردیبهشت ) در جریان بازدید فرمانده سپاه ناحیه ایلام از ستاد فهما ایلام، طی سخنانی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی، کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد تاسیس شدند.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر  307 کانون با حدود 24 هزار نفر عضو در  نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت می کنند، افزود: بیشتر این کانون ها در مناطق روستایی تاسیس شده و فعال هستند.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: همه فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد استان  در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده و این فعالیت ها درقالب طرح ملی فهما در رقابت با سایر کانون های کشور قرار می گیرند که در سال 1400 نیز  12 کانون استان ایلام در جمع کانون های برتر کشوری بودند.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با اشاره به اینکه فعالیت های کانون ها در قالب 3 شبستان و 12 رواق در حوزه های مختلف از جمله برنامه ها و فعالیت های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، کار آفرینی، حمایت از طرح ها و برنامه های فرهنگی و دینی، برگزاری دوره های آمورشی و اردو های فرهنگی و  سایر حوزه ها در سامانه بچه های مساجد تعریف شده است؛ بیان کرد: توسعه کمی و کیفی برنامه ها و حمایت از فعالیت های این کانون ها با تعامل با سایر دستگاههای فرهنگی همواره مد نظر است.


 
وی ادامه داد: مایه مسرت است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری؛  کانون های مساجد در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی برای بچه های مسجد فعالیت های مختلفی داشته و منجر به ایجاد شغل برای اعضا شدند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه به فعالیت ها و ویژه برنامه های ستاد فهما در عرصه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: همچنین  با راه اندازی کتابخانه های تخصصی در جوار مساجد در راستای توسعه فرهنگ مطالعه، مسابقات متعددی را برگزار کرده ایم.
 
 
وی افزود: در ایام  شیوع ویروس کرونا نیز برنامه ها و فعالیت های کانون ها نه تنها در  قالب  فضای مجازی بلکه با اجرای  طرح های مختلف از جمله کمک های مومنانه، توزیع بسته های غذایی و بهداشتی  راه اندازی کارگاههای تولید ماسک نیز در سطح استان فعال بود.


 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل بین کانون های مساجد و پایگاههای بسیج  تصریح کرد:  خوشبختانه همانظور که در گذشته این تعامل وجود داشته همواره به مدیران کانون ها نیز در راستای توسعه و همکاری با پایگاههای بسیج تاکید شده است و حتی بسیاری از مدیران کانون ها از بین فرماندهان پایگاههای بسیج انتخاب شدند.


 
وی در پایان خاطر نشان کرد :  تعامل با دستگاه های فرهنگی و دینی در قالب تفاهم نامه های همکاری در اولویت فعالیت های ستاد فهما استان ایلام قرار دارد که در این راستا امضا تفاهم نامه با سپاه ناحیه ایلام با هدف برنامه های مشترک فرهنگی و دینی صورت گرفته است.