تدارک کانون‌های فهما استان ایلام در میلاد کریم اهل بیت/از برگزاری جشن تا توزیع بسته‌های غذایی
تدارک کانون‌هاي فهما استان ايلام در ميلاد کريم اهل بيت/از برگزاري جشن تا توزيع بسته‌هاي غذايي

تدارک کانون‌های فهما استان ایلام در میلاد کریم اهل بیت/از برگزاری جشن تا توزیع بسته‌های غذایی

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برگزاري ويژه برنامه‌هاي مختلف به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در سطح کانون هاي فهما استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 36905 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

حجت الاسلام والمسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام اظهار کرد : 

این برنامه هاشامل جشن های میلاد  کریم اهل بیت (ع) از سخنرانی، مدیحه  سرایی تا ، برپایی ایستگاه های صلواتی، طرح قرائت قرآن کریم و محافل انس با قرآن و مسابقات کتابخوانی از سیره و زندگانی امام حسن مجتبی (ع) است که در سطح کانونهای استان اجرا می شود.


مدیر ستاد فهما استان ایلام، همچنین  پخت و توزیع غذای گرم، برپایی سفره های کریمانه و ساده افطاری ، توزیع بسته های معیشتی از دیگر فعالیت های کانون ها در میلاد کریم اهل بیت (ع) عنوان کرد.

وی، یادآور شد: این برنامه ها با هدف تبیین  و ترویج سبک زندگی و سیره اهل بیت بویژه امام حسن (ع) و الگو گیری از روش و زندگانی آنان در بین جوانان و نوجوانان برگزار می شود.


مدیر ستاد فهما استان ایلام تصریح کرد: این برنامه ها با همکاری و مشارکت  سایر نهاد ها و دستگاههای فعال در مساجد برگزار می شود.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور  در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) احسان و  بخشندگی را از مهمترین خصلت های آن حضرت  بیان کرد و افزود : ترویج این موضوع و دستگیری از نیازمندان و محرومین یکی از مهمترین راههای است که می شود از این طریق عظمت و شخصیت آن حضرت را بهتر شناخت.

وی در پایان پیروی از گفتار و رفتار اهل بیت (ع) را کشتی نجات انسان در تلاطم های زندگی دانست و خاطر نشان کرد:  ما به عنوان دوستدار و پیرو اهل بیت (ع) بایستی سیره و سبک زندگی انان در زندگی خود پیاده کنیم.

گفتنی است تعداد پنج کانون در استان ایلام مزین به اسامی و القاب امام حسن مجتبی (ع) فعالیت دارند.