بسته آموزشی «قرائت ترتیل» قرآن کریم در سطح کانون های فهما استان ایلام توزیع شد
بسته آموزشي «قرائت ترتيل» قرآن کريم در سطح کانون هاي فهما استان ايلام توزيع شد
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

بسته آموزشی «قرائت ترتیل» قرآن کریم در سطح کانون های فهما استان ایلام توزیع شد

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور اظهار کرد: در راستاي اجراي طرح هر مسجد يک پايگاه قرآني، تعداد 200 بسته آموزش قرائت ترتيل قرآن کريم در سطح کانون‌هاي فهما استان ايلام توزيع شد.
شناسه خبر : 36817 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

حجت الاسلام والمسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ايلام اظهار کرد: این بسته آموزشی شامل یک جلد کتاب آموزش قرائت تدویر (ترتیل) و سه نرم افزار آموزشی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان در سطح کانون های فهما استان توزیع شد.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام افزود: این بسته های آموزشی به بررسی و تحقیق در خصوص آموزش قرائت  تدویر (ترتیل) قرآن کریم به سنین کودکان و نوجوانان  پرداخته است.


 
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی  ستاد فهما برنامه ها و فعالیت‌های گسترده قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح کانون های مساجد در حال اجرا دارد که از جمله این برنامه ها می توان به  توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی، توزیع قرآن و ادعیه، محافل انس یا قرآن کریم، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن، کلاس های جز خوانی قرآن کریم، تعویض مهر و قران مساجد، کلاس های آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان  اشاره داشت.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه توسعه برنامه ها و فعالیت های قرآنی از رویکرد های مهم ستاد فهما در سال جاری برشمرد و افزود: امید است با برنامه ریزی های صحیح شاهد جاری نمودن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باشیم.
 
وی همچنین مسابقات قرآنی مدها متان، را به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های قرآنی در سطح کانون های مساجد توصیف کرد و گفت: تلاش می شود این مسابقات امسال با  استقبال بیشترکودکان و نوجوانان مسجدی در سطح استان برگزار گردد.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام در پایان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه  را موجب کاهش بسیاری آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه دانست و خاطر نشان کرد : امیدواریم همه ظرفیت های فرهنگی و نهاد های مختلف به ویژه نهاد های فعال در مساجد در این زمینه پای کار بیایند و در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب گام بردارند.