کانون‌های مساجد تبدیل به پایگاه‌های قرآنی در مساجد شوند
کانون‌هاي مساجد تبديل به پايگاه‌هاي قرآني در مساجد شوند

کانون‌های مساجد تبدیل به پایگاه‌های قرآنی در مساجد شوند

هوشمند گفت: کانون‌هاي مساجد با ظرفيت عظيمي که دارند مي‌توانند به پايگاه‌هاي قراني در سطح مساجد تبديل شوند.
شناسه خبر : 36720 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، «علی هوشمند» طی سخنانی در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان چوار که به میزبانی کانون امام حسین (ع) برگزار شد، کانون های مساجد را مامن جوانان مومن انقلابی توصیف کرد که نقش مهمی در مشارکت و همراهی برنامه های فرهنگی و سند چشم انداز حوزه فرهنگ ایفا می کنند.


 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره دغدغه های مقام معظم رهبری و نگاه ایشان به حوزه فرهنگ در گام دوم انقلاب در خصوص مردمی نمودن فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: سوق دادن  برنامه های فرهنگی به سمت و سوی مساجد که محل حضور و اجتماع مردمی  هستند، می تواند گام موثری در راستای تحقق دقدغه مندی های رهبر معظم انقلاب باشد.
 


وی ادامه داد: خوشبختانه نگاه دولت به حوزه فرهنگ و برنامه های فرهنگی و دینی  نگاهی حمایت گرانه است که امیدواریم با برنامه ریزی های صحیح بتوانیم از این فرصت برای ارتقا سطح فرهنگ و هنر به ویژه در استان ایلام بهره بگیریم.


 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ارتقا فرهنگ متعالی  نیازمند همراهی و همدلی همه قشر ها است درصدد هستیم   تا در این راستا از همه  ازظرفیت ها استفاده کنیم.


 
هوشمند، همچنین  برگزاری دوره های اموزشی و معرفتی، استعداد یابی در حوزه هنرمندان متعقد و انقلابی حمایت از برنامه ها و نخبگان فرهنگی و قرانی، تولید آثار فرهنگی و مذهبی  از برنامه های در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: هر جا فعالیت‌هایی در این زمینه باشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.
 
هوشمند، در پایان  کانون های مساجد را پایگاههای مهم در راستای صیانت از ارزش های دینی خواندند و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صحیح شاهد رونق فعالیت های این کانون ها با حضور قشر های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان در دوران پسا کرونا باشیم.
 
 
گفتنی است در این مراسم مقرر شد با حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دستگاه ویدئو پروژکتور برای استفاده  اعضا کانون  امام حسین (ع) شهرستان چوار تهیه گردد.