توزیع مجموعه کتاب‌های آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه بین ائمه جماعات کانون‌های مساجد استان ایلام
توزيع مجموعه کتاب‌هاي آموزش ترجمه و مفاهيم نهج‌البلاغه بين ائمه جماعات کانون‌هاي مساجد استان ايلام
به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت؛

توزیع مجموعه کتاب‌های آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه بین ائمه جماعات کانون‌های مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از توزيع 150 جلد مجموعه کتب آموزش ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه شامل حکمت هاي (1 و 2) ويژه ماه مبارک رمضان در بين ائمه جماعات کانون هاي مساجد استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 36683 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۴

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام اظهار کرد :  این بسته های فرهنگی که شامل حکمت های (1 و 2 ) کتاب درسنامه نهج البلاغه  است با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در بین ائمه جماعات کانون های مساجد استان ایلام توزیع می شود.


مدیر ستاد فهما استان ایلام، افزود : ائمه جماعات کانون های مساجد پس از مطالعه  این مجموعه کتب نسبت به ارائه آموزش مباحث این کتاب ها برای عموم مردم به ویژه  جوانان و نوجوانان در ایام ماه مبارک اقدام می نمایند.


وی ، هدف از این  اقدام فرهنگی  ایجاد علاقه و شوق برای ارتباط هر چه بیشتر با نهج البلاغه و انس با آن، آشنایی با موضوعات روز در نهج ابلاغه ، بهره مندی از معارف و آموزه های ناب علوی در زندگی فردی و اجتماعی ، آموزش روخوانی و روانخوانی متن نهج البلاغه ، آموزش معنا و شرح واژگان مهم و کلیدی در نهج البلاغه ، آشنایی با سخنان امام علی در نهج البلاغه و یشیوه های مطالعه  و پژوهش در این کتاب ارزشمند و کسب مهارت در این زمینه ، آشنایی با پیام ها حکمت ها و خطبه های  نهج البلاغه  عنوان کرد .


وی یاد آور شد : کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه شامل 96 درس برای سطوح مختلف جوانان و نوجوانان طراحی شده است که در بین ائمه جماعات فعال مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ایلام توزیع می شوند.


حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور ، در ادامه از کتاب نهج البلاغه به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ منابع‌ قابل‌ استناد  درحوزه‌ فرهنگ‌ اسلامی‌ یاد کرد و افزود : نهج‌البلاغه  به عنوان دومین کتاب گران‌سنگ بشر بعد از قرآن کریم است که پیروی از این کتاب نورانی و رهایی بخش بسیار سفارش شده‌ بنابراین راه نجات و رمز سعادت انسان و جوامع بشری در پیروی به این کتاب شریف و پیروی از سبک زندگی علوی است.


 
وی در پایان ، تفهیم و تبیین موضوع‌ها و مفاهیم نهج‌البلاغه برای قشرهای مختلف مردم  توسط مسئولان فرهنگی و مذهبی  امری مهم و اساسی دانست و خاطر نشان کرد : مطرح کردن سیمای نهج‌البلاغه از منظر ظاهر و باطن و محتوای متن کلام حضرت مولا  بسیاراهمیت  دارد و بایستی همانگونه که در حوزه نظری به موضوع نهج‌البلاغه در کشور پرداخته شده  در زمینه عملی هم به این کتاب ارزشمند توجه ویژه‌ شود چرا که مفاهیم و موضوع‌های حکومتی، اقتصادی، تربیتی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و حتی نظم و انضباط نیز در نهج‌البلاغه دارای جایگاه ویژه‌ای است و باید از جملات حضرت علی (ع) استفاده و در زندگی کاربردی شود.