افتتاح کانون اباالفضل العباس (ع) شهرستان ایوان در استان ایلام
افتتاح کانون اباالفضل العباس (ع) شهرستان ايوان در استان ايلام

افتتاح کانون اباالفضل العباس (ع) شهرستان ایوان در استان ایلام

همزمان با ششمين روز ماه مبارک رمضان کانون اباالفضل العباس (ع) روستاي باسکله شهرستان ايوان در استان ايلام افتتاح شد
شناسه خبر : 36656 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، کانون اباالفضل العباس(ع) واقع در روستای باسکله شهرستان ایون استان ایلام با حضور مدیر ستاد فهما و جمعی از مسولان شهرستان ایوان و عموم مردم افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان به بیان اهداف تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و اظهار کرد : کانون های مساجد امروز پایگاههای فرهنگی و اجتماعی برای توسعه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه هستند.

مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد بیشتر در مناطق روستایی و محروم استان متمرکز است افزود :در حال حاضر 307 کانون در سطح استان فعالیت دارند که اکثر در مناطق روستایی و عشایری هستند.

وی  در ادامه یاد اورد شد : فعالیت های کانون های فهما بویژه در سال های اخیر و در ایام کرونا در قالب سه شبستان و 12 رواق در سامانه بچه های مسجد تعریف شده است و کانون ها بایستی برنامه های خود را قالب این سرفصل ها در سامانه بچه های مسجد به ثبت برسانند. 

وی، اجرای برنامه های قرآنی، مناسبت های ملی و مذهبی، حمایت از فعالیت های کار آفرینی در کانون ها، اجرای برنامه در حوزه فعالیت های اجتماعی، حمایت از  طرح ها وبرنامه های فرهنگی و دینی کانون ها از جمله برنامه های کانون های مساجد عنوان کرد 

حجت الاسلام والمسلمین چراغی پور همچنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ماه مبار ک رمضان در خصوص اینکه مساجدب پایگاههای قرآنی  تبدیل شوند اشاره نمود و تصریح کرد : کانون های مساجد در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب آماده حمایت از برنامه ها و فعالیت ها و استعداد های قرآنی کانون های مساجد در نقاط مختلف استان است.

 گفتنی است، برگزاری نماز جماعت  تجلیل از کودکان و نوجوانان  فعال در مسجد و برپایی سفره افطار از برنامه های افتتاح کانون ابالفضل العباس (ع) روستای باسکله شهرستان ایوان در استان ایلام بود.