اجرای طرح استانی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سطح کانون های فهما استان ایلام
اجراي طرح استاني «هر مسجد يک پايگاه قرآني» در سطح کانون هاي فهما استان ايلام

اجرای طرح استانی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سطح کانون های فهما استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، از اجراي طرح استاني هر مسجد يک پايگاه قرآني همزمان با ايام ماه مبارک رمضان در سطح کانون هاي فهما استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 36564 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور امروز (15 فروردین) با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام  گفت : در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون  «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  برنامه ها و فعالیت های  قرآنی خود را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با حضور پرشور جوانان و نوجوانان آغاز کردند.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه خوشبختانه این برنامه ها با استقبال بی نظیر عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان  آغاز شده است افزود :  این استقبال از برنامه ها و فعالیت های قرآنی می تواند گام موثری در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محور برنامه ها و فعالیت های قرآنی و طرح استانی هر مسجد یک پایگاه قرآنی هستند  تصریح کرد : مراسمات جز خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن، کلاس های احکام، اخلاق و تفسیر قرآن، آموزش های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های قرآنی کانون های مساجد در استان است.
 
وی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، شناسایی و جذب استعداد های قرآنی،  برنامه ریزی در جهت محور قرار گرفتن مساجد در فعالیت های مختلف فرهنگی و دینی در جامعه از اهداف و رویکرد این برنامه ها در استان ایلام است.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان جاری و ساری نمودن فرهنگ قرآنی در جامعه را موجب کاهش بسیاری از آسیب ها و مشکلات فرهنگی جامعه دانست و خاطر نشان کرد : امید است با برنامه ریزی های صحیح  این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.