آیین غبار روبی مساجد امروز در استان ایلام برگزار شد
آيين غبار روبي مساجد امروز در استان ايلام برگزار شد

آیین غبار روبی مساجد امروز در استان ایلام برگزار شد

در آستانه ماه مبارک رمضان آيين غبار روبي و عطر افشاني مساجد با حضور مسولان فرهنگي و اعضاي کانون هاي فهما به صورت نمادين در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ايلام برگزار شد.
شناسه خبر : 36507 تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام،  در این مراسم که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد اقامه نماز، مدیر  ستاد فهما و جمعی از مدیران کانون های فرعنگی و هنری مساجد حضور داشتند مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام غبار روبی و عطر افشانی شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور در حاشیه این مراسم اظهار کرد : در آستانه حلول ماه مبارک رمضان  آیین غبار روبی و عطر افشانی مساجد به همت بچه های مساجد در سراسر استان برگزار خواهد شد که این مراسم امروز به صورت نمادین در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ایلام با حضور مدیران و مسولان فرهنگی و اعضای کانون های مساجد برگزار شد.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های مختلفی در استان پیش بینی و اجرا خواهد نمود افزود :این برنامه با آیین های غبار روبی مساجد در استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان این فعالیت ها ادامه خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه این  اکثر این فعالیت ها با محوریت فعالیت های قرآنی در استان برنامه ریزی شده است تصریح کرد :برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، جز خوانی قرآن کریم، توزیع قرآن  نهح البلاغه و ادعیه ماه مبارک رمضان در سطح کانون ها، تعویض قرآن  و مهر مساجد، توزیع کتاب و بسته های فرهنگی، طرح  برگزاری مسابقات  فرهنگی و کتابخوانی، اجرای رزمایش کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی،  بازدید از برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه ها خواهد بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، یاد اور شد :کلیه این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری  برگزار می شود و در این خصوص توصیه های لازم نیز به مدیران و اعضا کانون های شده است.
 


وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه تعطیلی مساجد در دو سال اخیر به علت  شیوع ویروس منحوس کرونا تلاش  خواهد  شد تا برنامه های ماه مبارک رمضان امسال با حضور پرشور عموم مردم به ویژه حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در این برنامه ها برگزار شود.