توزیع بیش از 5 میلیارد ریال بسته های معیشتی به همت کانون شهدای بانقلان استان ایلام در سال 1400
توزيع بيش از 5 ميليارد ريال بسته هاي معيشتي به همت کانون شهداي بانقلان استان ايلام در سال 1400

توزیع بیش از 5 میلیارد ریال بسته های معیشتی به همت کانون شهدای بانقلان استان ایلام در سال 1400

يوسفي گفت : با حمايت هاي خيرين و کمک هاي مردمي در سال جاري بيش از 500 بسته معيشتي با همت و تلاش بچه هاي مسجدي عضو کانون شهداي بانقلان استان ايلام در بين اقشار آسيب پذير توزيع شده است
شناسه خبر : 35877 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۲۱

محمد یوسفی در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام، با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون شهدای بانقلان در سال جاری  گفت : این تعداد بسته معیشتی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و اجرای طرح مواسات و همدلی با ارزش بالغ بر 5 میلیارد ریال در  بین اقشار آسیب پذیر  توزیع شده است و در نظر داریم  تا پایان سال این تعداد به 600 بسته برسانیم.


 
مدیر کانون شهدای بانقلان افزود : با توجه به اینکه در آستانه سال نو و اعیاد شعبانیه قرار داریم  100 بسته معیشتی دیگر نیز توسط اعضای کانون به  ارزش 500 میلیون ریال تهیه شده است که در چند روز باقی مانده تا سال نو توزیع خواهد شد.


 
یوسفی یاد آور شد :علاوه بر بسته های مواد غذایی، تهیه پوشاک برای نیازمندان تهیه نوشت افزار برای  دانش آموزان نیازمند، پرداخت اجاره بها خانواده های نیازمند که مستاجر هستند، ارائه آموزش های کمک درسی برا دانش آموزان، از دیگر اقدامات اعضای کانون  در راستای طرح مواسات و همدلی بوده است.


 
وی با بیان اینکه در حاضر کانون شهدای بانقلان  670 نفر عضو فعال دارد  افزود :   بیشتر این اعضا را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که در اعیاد و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی  در برنامه های کانون مشارکت دارند.


 
مدیر کانون شهدای بانقلان با بیان اینکه در جهت جذب هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان به فعالیت های مسجد  برنامه ریزی های گسترده ای انجام گرفته است، تصریح کرد :  تجهیز کانون به وسایل مختلف ورزشی، برگزاری اردو های زیارتی و سیاحتی، دوره های مختلف آموزشی، امضا تفاهم نامه با مدارس در جهت مشارکت دانش آموزان به فعالیت در مسجد از جمله این برنامه ها است.


 
یوسفی در ادامه از ایجاد کارگاه تولید پوشاک در سال آینده برای زنان بی سرپرست و بد سر پرست خبر داد و گفت : توسعه فعالیت های کار آفرینی از جمله اهدافی است که  در کنار سایر فعالیت های کانون برای سال  1401 دنبال خواهیم کرد.
 


وی همچنین در خصوص اجرای سومین رویداد ملی فهما در کانون  گفت : کانون  شهدای بانقلان  در بیشتر رواق ها، فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت  و  و موفق به کسب 11 هزار و 170 امتیاز شدیم  که از حیث امتیاز کانون ششم در استان بودیم.


 
مدیر کانون شهدای بانقلان همچنین به برنامه های کانون به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند اشاره و تصریح کرد : به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد با حضور هیت امنا، امام جماعت و سایر اعضای کانون 57 نفر از فعالان  خانم و آقا عضو کانون در شب میلاد امام سجاد (ع) تقدیر شد و همچنین 30 نفر از اعضای نوجوان کانون در قالب اردوی یک روزه تفریحی شرکت کردند.


 
وی در پایان خواستار حمایت  مسولان  از برنامه و فعالیت های کانون های مساجد شد.