مشارکت کانون های فهما استان ایلام در آیین های روز درختکاری
مشارکت کانون هاي فهما استان ايلام در آيين هاي روز درختکاري

مشارکت کانون های فهما استان ایلام در آیین های روز درختکاری

در آستانه 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي مساجد با مشارکت کانون هاي فهما آيين هاي روز درختکاري در استان ايلام برگزار شد
شناسه خبر : 35765 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما استان ايلام، در آستانه 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد و همزمان با روز درختکاري مديران و اعضاي کانون هاي مساجد استان ايلام در آيين هاي روز درختکاري و کاشت نهال در اين روز شرکت کرده و به نیابت از شهدا به کاشت درخت پرداختند

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه اي فهما استان ايلام با اشاره به سنت حسنه درختکاري به روايات مختلف از ائمه اطهار (ع) در اين خصوص اشاره کرد.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام افزود : با توجه به امضا تفاهم نامه توسط ستاد مساجد کشور در راستاي همکاري و مشارکت با اجراي طرح ايران سرسبز، در همين راستا کليه مديران و اعضاي کانون هاي مساجد در نقاط مختلف شهري و روستايي در سراسر استان با کاشت نهال در اين طرح مشارکت فعال داشتند.

 

وي با بيان اينکه در حال حاضر 307 کانون با بيش از 24 هزار نفر عضو در استان ايلام فعاليت دارند تصريح کرد: کاشت يک اصله نهال توسط هر عضو کانون ميتواند نقش مهمي در توسعه و سزسبزي استان ايفا نمايد.

 

وي در پايان انتقال اين سنت حسنه به نسل هاي آينده را در سرسبزي و نشاط جامعه بسيار مهم خواند و از مديران و اعضاي کانون ها خواست تا در زمينه توسعه و آموزش کاشت نهال بهکودکان و نوجوانان تلاش نمايند.