توزیع سه هزار و 500 جلد کتاب در سطح کانون‌های مساجد استان ایلام
توزيع سه هزار و 500 جلد کتاب در سطح کانون‌هاي مساجد استان ايلام
به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند انجام می‌شود؛

توزیع سه هزار و 500 جلد کتاب در سطح کانون‌های مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور گفت: همزمان با گراميداشت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، تعداد سه هزار و 500 جلد کتاب در سطح کانون‌هاي فهما استان ايلام توزيع مي‌شود.
شناسه خبر : 35670 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۹

حجت الاسلام و المسلمين «علي چراغي پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام با اعلام اين خبر گفت : اين کتاب ها در موضوعات ديني، فرهنگي، هنري مذهبي است که در سطح کتابخانه هاي کانون هاي فهما در مناطق شهري و روستايي توزيع خواهد شد.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام با بيان اينکه در حال حاضر تعداد 85 کتابخانه مخزن دار در سطح کانون هاي استان فعال است افزود : کتابخانه هاي کانون هاي مساجد امروز يکي از مراکز مهم فرهنگي در جهت رشد و تربيت کودکان و نوجوانان و نيروهاي انقلابي در سطح مساجد هستند.

 

وي همچنين با اشاره به برنامه هاي گراميداشت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد ياد آور شد : تجليل از برترين هاي فهما، ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران و تجديد ميثاق مديران و اعضاي کانون هاي مساجد با شهدا، کاشت نهال، توزيع کتاب و بسته هاي فرهنگي و بازديد از کانون ها و تشريح دستاورد هاي کانون هاي مساجد در رسانه ها از جمله اين برنامه ها عنوان کرد که با هدف معرفي دستاورد ها و ظرفيت هاي کانون هاي مساحد در سطح استان برگزار خواهند شد.

 

وي در پايان، گسترش و تعميق فرهنگ روحبخش اسلام با تاکيد بر آرمانها و ارزش هاي معنوي و فرهنگ اسلامي، زمينه سازي براي حضور فعال جوانان و نيرو هاي متعهد در عرصه هاي فرهنگي و هنري، شناسايي و تربيت استعداد هاي درخشان، مقابله با تهاجم فرهنگي و مبتذل دشمن از جمله ماموريت هاي کانون هاي مساجد برشمرد و خاطر نشان کرد : تاسيس کانون هاي مساجد به عنوان پايگاهي فرهنگي برا قشر جوانان و نوجوان در دل مساجد مي تواند يکي از نهاد هاي تاثير گذار در توسعه فرهنگي کشور باشند.

 

گفتني است در حال حاضر 307 کانون فرهنگي و هنري در سطح مساجد استان ايلام فعاليت دارند