کانون‌های فهما استان ایلام میزبان جشن های مبعث پیامبر اسلام (ص) می‌شوند
کانون‌هاي فهما استان ايلام ميزبان جشن هاي مبعث پيامبر اسلام (ص) مي‌شوند

کانون‌های فهما استان ایلام میزبان جشن های مبعث پیامبر اسلام (ص) می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برگزاري جشن هاي مبعث پيامبر گرامي اسلام (ص) در سطح کانون هاي فهما استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 35554 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: این مراسمات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله سخنرانی و مدیحه سرایی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام، برگزاری  محافل انس با قرآن، ختم قرآن، و اهدا ثواب آن به روح پیامبر عظیم الشان اسلام، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی،  پخت غذا و توزیع نذورات، برپایی ایستگاههای صلواتی ، اجرای برنامه در فضای مجازی و ارسال پیامک از احادیث و روایات پیامبر گرامی اسلام از جمله برنامه های پیش بینی شده در سطح کانون های فهما عنوان کرد.


 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت این رویداد و عید بزرگ در تاریخ تشیع، عید مبعث را سر آغاز تشکیل حکومت اسلامی برای برپایی عدالت مبارزه با جهل و خرافه پرستی ذکر کرد.


 
وی همچنین عید مبعث را انقلاب جاری و ساری ساختن اصول و ارزش های دینی و   خط بطلان کشیدن بر جهل و نادانی بشر  دانست و خاطر نشان کرد : امروز وظیفه همه ما تبیین اهداف بعثت رسول اکرم ( ص) است.