ستاد گرامیداشت 18 اسفند در استان ایلام تشکیل شد
ستاد گراميداشت 18 اسفند در استان ايلام تشکيل شد

ستاد گرامیداشت 18 اسفند در استان ایلام تشکیل شد

ستاد گراميداشت 18 اسفند به منظور هم‌انديشي و برنامه‌ريزي برگزاري برنامه‌هاي بزرگداشت اين روز در ايلام برگزار شد.
شناسه خبر : 35495 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۳

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، این نشست صبح امروز ( هفتم اسفند) با حضور مدیر و کارکنان ستاد فهما استان با هدف هم اندیشی و برنامه ریزی برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه ها و فعالیت های گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایلام برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام اظهار کرد: معرفی دستاورد های و ظرفیت های عظیم کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، محور برنامه های گرامیداشت این ایام در استان ایلام خواهد بود.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند؛ افزود: مشارکت و حضور گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اعیاد و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی  و جذب اقشار جامعه بویژه جوانان و نوجوانان به عنوان عضو در این کانون ها  نشان از تاثیر گذاری این نهاد دینی در سطح جامعه است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 هزار نفر عضو ثبت شده در سامانه یچه های مسجد در سطح کانون های مساجد استان فعال هستند تصریح کرد: بایستی  با تلاش و برنامه ریزی زمینه جذب اقشار مختلف به برنامه های کانون های مساجد را فراهم نمود.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام، حضور فعال کانون ها در عرصه های کار آفرینی در رشته های مختلف، حضور و جذب نخبگان علمی در سطح کانون ها، اجرای برنامه های ملی و کشوری در اعیاد و مناسبت های مختلف، فعالیت در حوزه های تخصصی ارائه برنامه های آموزشی برای اعضا کانون ها و عموم مردم در سطح مساجد به منظور تربیت نیرو های انقلابی از اهم ماموریت های کانون های مساجد عنوان کرد.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه به حضور فعال کانون های استان در سومین رویداد ملی فهما نیز اشاره و بیان کرد : کسب عنوان شایسته تقدیر در رواق سرود به همت کانون شهدای سرابله و حضور 4 کانون امام حسین (ع) شهرستان چوار و کانون های الغدیر، اهل بیت (ع) و ریحانه النبی در شهرستان آبدانان در جمع  کانونهای برتر سومین رویداد فهما در رقابت با سایر کانون ها در نقاط مختلف کشور قابل تقدیر دانست.

 
مدیر ستاد فهما  استان  همچنین یاد آور شد: تلاش می شود تا از کانون های فعال که در سومین رویداد ملی فهما حضور فعال داشتند همزمان با 18 اسفند  سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نحو شایسته تقدیر به عمل آید.
 
وی در پایان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی مدیران و اعضای کانون های مساجد که به صورت فی سبیل الله در این عرصه خدمت می کنند، تلاش انان را  مثابه جهادگران در راه خدا دانست.