بافندگان فرش اهدایی به حرم حضرت عباس (ع) در استان ایلام تجلیل شدند
بافندگان فرش اهدايي به حرم حضرت عباس (ع) در استان ايلام تجليل شدند
با حمایت رئیس ستاد فهما؛

بافندگان فرش اهدایی به حرم حضرت عباس (ع) در استان ایلام تجلیل شدند

همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر و با حمايت رئيس ستاد فهما ، بافندگان فرش اهدايي به حرم حضرت عباس (ع) در استان ايلام تجليل شدند.
شناسه خبر : 34856 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام،  در دومین روز از دهه مبارک فجر، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین « علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد ایلام، و از 12 نفر از بافندگان فرش اهدایی به حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) با اهدای هدایایی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد فهما کشور تجلیل شد.
 
حجت الاسلام و المسلین چراغی پور، در این برنامه  با گرامیداشت دومین روز دهه مبار فجر ، ضمن تقدیر از این حرکت فرهنگی بچه های مسجد، خبر از ارسال فرش اهدایی به حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) داد.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه  کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد همواره پرچمدار تلاش در راستای ترویج سبک زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) هستند، افزود: در این راستا برنامه‌ها و فعالیت های مختلفی در طول سال به همت کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود که بافت فرش مذکور از سوی بانوان عضو کانون سید الشهدا شهرستان بدره از جمله آنهاست.
 
 
وی، برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا را نیز یکی دیگر از برنامه های ستاد فهما در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس  حضرت عباس (ع) عنوان و بیان کرد: اجرای چنین برنامه های فرهنگی می تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت های دینی و فرهنگی استان ایلام  داشته باشد.
 
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام در ادامه از آغاز بافت فرش دوم  به همت  بانوان  عضو کانون سید الشهدا خبر داد و ابراز امیدواری کرد: فرش دوم نیز در مدت یکسال آماده و به حرم حضرت عباس (ع) تحویل داده می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین چراغی پور، در پایان  حمایت از فعالیت کار آفرینی  اعضای کانون های مساجد  در عرصه های مختلف اقتصادی از رویکرد های ستاد فهما در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ذکر و خاطر نشان کرد :  چنانچه اعضای کانون های مساجد در هر عرصه ای که  منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی  گردد وارد شوند از آنان حمایت های لازم  به عمل خواهد آمد .
 
گفتنی است، فرش اهدایی به حرم حضرت عباس (ع) به مدت یکسال  به همت جمعی از بانوان کار آفرین عضو کانون های مساجد شهرستان بدره در ابعاد 2*3  بافته و حرم حضرت عباس (ع) اهدا شد.