نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام افتتاح شد
نمايشگاه دستاوردهاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام افتتاح شد
همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر؛

نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام افتتاح شد

همزمان با اولين روز دهه مبارک فجر نمايشگاه دستاورد هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام افتتاح شد
شناسه خبر : 34822 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، این نمایشگاه امروز 12 بهمن ماه با حضور «علی میرزایی»، رئیس سازمان بسیج هنر مندان استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد فهما و  جمعی از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان ایلام افتتاح شد.


 

حجت الاسلام والمسلمین علی چراغی پور در حاشیه افتتاحیه این  نمایشگاه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی، به اهمیت نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمود و اظهار کرد :  نگاهی به سیر تحولات  جنبش های سیاسی اجتماعی و حرکت های انقلابی در ادوار گذشته این نظام  نشان می دهد که تمام این حرکت ها و جریانات فرهنگی همواره  از خاستگاه و پایگاه مساجد شکل گرفته اند.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با اشاره به کارکرد های مساجد در حوزه مختلف فرهنگی دینی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، افزود : مساجد همواره سنگر پاسداری و تبلیغ ارزش های  دینی و جهادی بوده و هستند
 
وی در ادامه بیان دستاورد های این نظام و انقلاب را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت : یکی از رسالت خطیر ما نیز معرفی نقش و جایگاه مساجد و کارکرد های مساجد در حوزه های مختلف در این  نظام است.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور یاد آور شد:  در همین راستا نمایشگاهی از برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی برنامه ریزی شد  که همزمان با دهه مبارک فجر برپا گردد.  
 
مدیر ستاد فهما استان، با بیان اینکه در  در این نمایشگاه 150اثر از فعالیت های کانون ها شامل آثار و تولیدات  هنری و تجسمی در معرض دید قرار گرفته است تصریح کرد : این نمایشگاه از 12 تا 22 بهمن دایر خواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین  چراغی پور در پایان به فعالیت 307 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی اشاره و خاطر نشان کرد : این کانون ها نقش مهمی در اجرای فعالیت ها و برنامه ها فرهنگی و دینی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق محروم و روستایی ایفا می کنند.