نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام برپا می‌شود
نمايشگاه دستاوردهاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام برپا مي‌شود
همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛

نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام برپا می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برپايي نمايشگاه دستاوردهاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد.
شناسه خبر : 34783 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ الی ۲۲ بهمن در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام دایر خواهد بود.


مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه در این نمایشگاه 150 اثر از فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، شامل تولیدات و آثار هنری، تجسمی اعضای کانون ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: این آثار تنها بخشی از فعالیت های کانون های مساجد در مناطق شهری و روستایی هستند .


وی گفت: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند که نقش مهمی در اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی در سطح این مناطق به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار  برعهده داشته اند.


حجت الاسلام چراغی پور در بخش دیگری از مباحث خود به اهمیت و جایگاه مساجد در دین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: مساجد از صدر اسلام تا کنون مرکز تحولات در جامعه اسلامی بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند و امروز نیز به عنوان سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان عمل می کنند.


وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال با اجرای برنامه های ابلاغی در قالب سیاست ها و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، همواره محل حضور نسل جوان و نوجوان بوده و زمینه ساز پیوند مساجد با نسل جوان هستند.