طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان مرزی مهران در استان ایلام آغاز به کار کرد
طرح آموزش رايگان هنر در شهرستان مرزي مهران در استان ايلام آغاز به کار کرد

طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان مرزی مهران در استان ایلام آغاز به کار کرد

طرح آموزش رايگان هنر ويژه مناطق محروم کمتر توسعه يافته و مرزي با برگزاري مراسم افتتاحيه دوره هاي آموزشي اين طرح در شهرستان مرزي مهران آغاز شد.
شناسه خبر : 34724 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، مراسم افتتاحیه  طرح آموزش هنر ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی امروز( نهم بهمن) ماه با حضور «عمران خود آموز» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالله امینی»، امام جمعه شهرستان مهران و هنرمندان و سایر مسئولان شهرستان مهران در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  مرزی مهران آغاز شد.


حجت الاسلام و المسلمین امینی، در مراسم افتتاحیه این طرح  با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر،  اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مرزی کشور را یک حرکت ارزشمند فرهنگی عنوان کرد و افزود : اجرای این طرح  در مناطق محروم و مرزی کشور  گامی مهم در راستای توجه به نیازهای قشر جوان و نوجوان در این مناطق است.
 
امام جمعه شهرستان مهران با بیان اینکه نقاط مرزی کشور همواره جز مناطق محروم کشور هستند تصریح کرد : متاسفانه کمبود امکانات و تجهیزات در راستای ایجاد اشتغال و علایق قشر جوان  و نوجوان  این مناطق موجب مهاجرت اقشار مردم بویژه جوانان از این مناطق می شود


 
وی در ادامه برگزاری چنین دوره ها و طرح های آموزشی در مناطق مرزی در راستای توسعه و ایجاد اشتغال بسیار موثر دانست و خواستار استمرار برگزاری  چنین دوره هایی در ایام مختلف سال شد.


 
همچنین در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلین چراغی پور، دضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در رابطه با اجرای این طرح گفت : در راستای توجه ویژه به مناطق محروم و مرزی کشور  و رعایت عدالت اجتماعی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری و دینی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  طرح آموزش هنر  ویژه استان های محروم و مرزی کشور برنامه ریزی و پیش بینی کرد.
 


مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه در اجرای این طرح، شرکت کنندگان در این مناطق  با ورود به سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ثبت دوره های آموزشی مورد نیاز خود اقدام نمودند  افزود : براساس درخواست شرکت کنندگان رشته های مورد نیاز در این طرح شناسایی و مقررشد نسبت به برگزاری این کلاس ها اقدام گردد.

 
وی با اشاره به اینکه در استان ایلام رشته های  طراحی مد و لباس، سفالگری، تئاتر و بازیگری و مربی کودک و نوجوان بیشترین متقاضی را داشتند، افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نقرر شد تا با همکاری این ادارات کلاس های آموزشی در سطح شهرستان های مهران، دهلران، آبدانان و ایلام  در رشته های مدنظر برگزار شوند.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام مدت زمان برگزاری هر دوره این کلاس ها را 42 ساعت عنوان و تصریح کرد :  این کلاس ها به صورت کاملا رایگان خواهد بود و در پایان به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ها شوند گواهی نامه معتبر اهدا خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان ضمن تقدیر از این حرکت خوبی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مناطق کم برخورار و محروم کشور  ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره ها در زمینه جذب و ایجاد اشتغال برای قشر  جوان در این مناطق موثر واقع شود.


 
گفتنی است، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران از دیگر برنامه های سفر  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد فهما استان  به شهرستان مهران بود.

 همچنین نمایشگاهی از دستاورد های هنرمندان  شهرستان مهران در حاشیه برگزاری این طرح  برگزار شد .

لازم به ذکر است ، به صورت همزمان این طرح با برگزاری کلاس های آموزشی در شهرستان های آبدانان ، دهلران و ایلام نیز آغاز شد .