طرح آموزش هنر در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از 9 بهمن در استان ایلام اجرایی می‌شود
طرح آموزش هنر در مناطق محروم و کمتر توسعه‌يافته از 9 بهمن در استان ايلام اجرايي مي‌شود

طرح آموزش هنر در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از 9 بهمن در استان ایلام اجرایی می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از آغاز اجراي طرح آموزش هنر ويژه مناطق محروم کمتر توسعه يافته و مرزي استان ايلام از نهم بهمن ماه در استان خبر داد
شناسه خبر : 34665 تاریخ انتشار : ۶ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات  مقام عالی وزارت مبنی بر  برگزاری کلاس ها یآموزش هنر در مناطق محروم و مرزی کشور در استان ایلام نیز  این طرح از نهم بهمن ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آغاز خواهد شد .


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم با برگزاری جلسات مختلف  در جهت برگزاری هر چه بهتر این کلاس ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام انجام شده است افزود:  این کلاس ها با همکاری  ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و استفاده از اساتید مجرب و دارای مدرک تخصصی در رشته های مورد نظر برگزار خواهند شد. 


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان اینکه رشته مد نظر در این دوره ها براساس اعلام نیاز شرکت کنندگان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی  استان برنامه ریزی شده اند  تصریح کرد : این کلاس ها  شامل  رشته های سفالگری ، طراحی مد و لباس ایرانی و اسلامی ، تئاتر و بازیگری در استان هستند که در سطح شهرستان های ایلام ،آبدانان ، دهلران و مهران برگزار می شوند.


وی  ظرفیت برگزاری هر کلاس در این  طرح را بین 25 تا 30 نفر عنوان و بیان کرد : تمامی دوره هایی که در قالب طرح آموزش هنر در مناطق محروم استان اجرا می شود به صورت کاملا رایگان بوده  و هیچ گونه هزینه ای از شرکت کنندگان دریافت نخواهد شد.


 
مدیر ستاد فهما استان در ادامه مدت زمان برگزاری هر کلاس  در این دوره ها را 42 ساعت بیان کرد و گفت : در پایان هر دوره نیز به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ها شوند  گواهی نامه معتبر ارائه خواهد شد.


 
وی همچنین یاد آورد شد:   تلاش خواهد شد در جهت حفظ سلامت اساتید و هنر جویان و عوامل اجرایی برنامه ریزی و اجرای دستور العمل های بهداشتی در محل برگزاری این  دوره ها کا ملا رعایت شود.


 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان  ضمن تقدیر از مقام عالی وزارت در جهت عنایت و توجه به  مناطق محروم ، کمتر توسعه یافته و مرزی کشور برگزاری  چنین دوره هایی متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان این مناطق را گامی موثر در جهت رشد و توسعه این مناطق  عنوان کرد