آغاز داوری مسابقات قرآنی مدهامّتان در استان ایلام
آغاز داوري مسابقات قرآني مدهامّتان در استان ايلام

آغاز داوری مسابقات قرآنی مدهامّتان در استان ایلام

حجت الاسلام والمسلمين چراغي‌پور از آغاز داوري مرحله استاني پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 33805 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور امروز ( پنجم دی ماه) در حاشیه برگزاری داوری ویژه خواهران شرکت کننده در پانزدهمین دوره مسابقات مدها متان استان ایلام که در محل ستاد فهما استان برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری فعالان قرآنی  کانون های مساجد استان جهت شرکت در  این  مسابقات  اظهار کرد :در این دوره از مسابقات 252 نفر شرکت کننده در 10 رشته حضور داشتند.
 


مدیر ستاد فهما استان با بیان اینکه از این تعداد  150 نفر خواهر و  102  نفر  شرکت کننده برادر هستند افزود : استان ایلام به لحاظ تعداد شرکت کننده استان 13 کشور است.


 
وی یاد آور شد:  در آزمون رشته های مفاهیم نیز  تعداد 134نفر و در رشته حفظ جز 30 قرآن کریم تعداد 31 نفر در استان ایلام که در آذر ماه سالجاری به صورت مجازی برگزار شد پذیرفته شدند .


 
حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور با بیان اینکه  ثبت نام پانزدهمین دوره این مسابقات همزمان با آغاز طرح ملی فهما در سامانه یچه های مسجد آغاز شد تصریح کرد : اعضای کانون های مساجد استان به مراجعه به سامانه بچه های مسجد و ثبت آثار خود در این دوره از مسابقات شرکت کردند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه به اضافه شدن دو رشته جدید شامل استعدادیابی کودکان زیر 9 سال و پیوند جلسات سنتی قران و مسجد در پانزدهمین دوره مسابقات مدها متان اشاره نمود از فعالان قرانی به ویژه داوران خواست با توجه به ارتباط نزدیک انان با قشر کودک و نوجوان در زمینه معرفی و شناسایی نخبگان و فعالان قرآنی  در جهت جذب و تشویق انان با ستاد فهما همکاری نمایند.


 
وی در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق 2میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره و بیان کرد : امیدورایم با همکاری فعالان قرآنی استان بتوانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.


 
گفتنی است خانم ها سارا احسانی پور، زینب گل خرمی، زهرا خرمی پور و زینب مهدوی داوران بخش خواهران پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان استان ایلام بودند.