گرامیداشت ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد ایلام/ از توزیع بسته‌های غذایی تا برگزاری آیین سوگواری
گراميداشت ايام فاطميه در کانون‌هاي مساجد ايلام/ از توزيع بسته‌هاي غذايي تا برگزاري آيين سوگواري

گرامیداشت ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد ایلام/ از توزیع بسته‌های غذایی تا برگزاری آیین سوگواری

همزمان با ايام فاطميه فعاليت‌هاي گسترده‌اي به همت اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام صورت مي‌پذيرد که از جمله آنها مي‌توان به توزيع بسته‌هاي معيشتي ميان نيازمندان و برگزاري مراسم سوگواري اشاره کرد.
شناسه خبر : 33504 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

حجت الاسلام والمسلمین «علی چراغی پور» با بیان این مطلب به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام اظهار کرد:  کانون های مساجد استان ایلام  همزمان با آغاز ایام فاطمیه با سیاه پوش کردن مساجد، کانون ها و برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا (س) به عزاداری  می پردازند.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه،  این سلسله برنامه ها و مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح 307 کانون های استان در حال برگزاری است، افزود : برگزاری محافل انس با قرآن،  پخت و توزیع غذای نذری در بین محرومین و نیازمندان، اجرای طرح تلاوت نور و اهدا ثواب آن به روح حضرت زهرا (س)   برگزاری مراسمات سوگواری و مرثیه سرایی، و اقامه عزا در سطح کانون ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت شخصیت حضرت زهرا (س)  از جمله این برنامه ها است.


 
وی برگزاری نشست ویژه بانوان عضو کانون های مساجد در سطح کانون هایی که ملقب به اسامی و القاب حضرت زهرا (س) هستند با هدف الگو گیری زنان ودختران از شخصیت ان بانوی بزگوار و تقویت فرهنگ فاطمی در بین زنان و دختران از دیگر برنامه های کانون های فهما استان در ایام فاطمه عنوان کرد.


 
مدیر ستاد فهما استان ایلام تبیین  شخصیت و زندگی حضرت زهرا (س) در بین نسل جوان و نوجوان بویژه زنان و دختران جامعه  انروز ضروری دانست و خاطر نشان کرد :  نشر و ترویج فرهنگ فاطمی از رسالت های بزرگ کانون های مساجد خواهد بود