طرح ایجاد محله‌های اسلامی با همکاری ستاد فهما در سطح 31 باب از مساجد استان ایلام اجرا می‌شود
طرح ايجاد محله‌هاي اسلامي با همکاري ستاد فهما در سطح 31 باب از مساجد استان ايلام اجرا مي‌شود

طرح ایجاد محله‌های اسلامی با همکاری ستاد فهما در سطح 31 باب از مساجد استان ایلام اجرا می‌شود

طرح ايجاد محله‌هاي اسلامي با همکاري‌ ستاد فهما استان ايلام در سطح 31 مسجد استان با محوريت ائمه جماعات اجرايي مي‌شود.
شناسه خبر : 33503 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام: نشست هماهنگی اجرای طرح محله‌های اسلامی روز شنبه 27 آذر ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین «محسن عبادی» مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امیرالمومنین (ع)  استان ایلام و حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در محل ستاد فهما استان ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در این نشست با بیان اینکه قرار است که طرح محله‌های اسلامی در سطح  54 هزار مسجد به همت سازمان بسیج مساجد و محلات  کشور اجرا شود، گفت: این طرح نیز در استان ایلام در 31 مسجد طی سال جاری اجرا خواهد شد.


مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام افزود:  این طرح با محوریت ائمه جماعات در مساجدی که دارای امام جماعت باشند و به طور ویژه در سطح مساجد مناطق محروم حاشیه‌نشین و روستایی در استان اجرا می شود.


وی بررسی مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی  موجود در سطح محلات و پیگیری و رفع مشکلات آن محلات از محور های  اجرای این طرح عنوان کرد .


 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یاد آور شد: در نظر داریم در اجرای این طرح از همکاری نهادهای فرهنگی  فعال در مساجد از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و  سازمان تبلیغات اسلامی  نیز بهره ببریم.


 
وی برگزاری گارگاه‌های مهارت‌افزایی ویژه ائمه جماعات مساجد در راستای هر چه بهتر برگزار کردن این طرح را از دیگر برنامه های طرح محله های اسلامی در استان ایلام عنوان کرد.


 
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ضمن اعلام آمادگی در راستای همکاری ویژه کانون های مساجد با اجرای طرح محله های اسلامی در استان ایلام گفت: ستاد فهما ایلام با استفاده از ظرفیت و توان کانون ها در سطح استان آمادگی کامل در جهت همکاری ویژه در اجرای این طرح را دارد.


مدیر ستاد فهما استان ایلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با همکاری کانون های مساجد و پایگاه‌های بسیج تصریح کرد: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری، همکاری های خوبی بین کانون های مساجد استان و پایگاه‌های بسیج به ویژه بسیح مساجد و محلات برقرار است و در این راستا نیز بیشتر اعضای کانون های مساجد استان عضو پایگاههای بسیج نیز هستند.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاههای فرهنگی استان شاهد هر چه مطلوب تر برگزارشدن این طرح در سطح استان ایلام باشیم.