ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود
ايلام در دوران دفاع مقدس مانند يک دژ مستحکم بود
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام:

ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود

بيانات رهبر انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندرکاران کنگره‌ شهداي استان ايلام, صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاري اين کنگره منتشر شد. معظم له فرمودند: ايلام در دوران دفاع مقدس مانند يک دژ مستحکم بود.
شناسه خبر : 32843 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیداری با دست‌اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام در ۳۰ آبان ۱۴۰۰ داشتند که سخنان ایشان صبح روز پنج‌شنبه در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار مقاومت وحضور همه جانبه در دفاع از کشورو تعداد بالاي خانواده هاي داراي چند شهيد را از خصوصيات برجسته استان ايلام بر شمردند و افزودند: ايلام در دوران دفاع مقدس مانند يک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه هايي برخي مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه ايستادگي کرد.

رهبر انقلاب شهادت چندين ورزشکار وتماشاچي ايلامي بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در 23 بهمن 65 را ياد آور مظلوميت شهداي ورزشکار خواندند وبا بيان اينکه صدام اين جنايات را به پشتوانه مدعيان جهاني حقوق بشر انجام مي داد افزودند : نويسندگان و هنرمندان با بيان اين حقايق آن حوادث دردناک را در ابعاد جهاني معرفي و مدعيان دروغين حقوق بشر را رسواکنند.

ايشان با اشاره به روحيه استقامت مردم ايلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران هاي شديد گفتند، فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعدادهاي اين مردم شود ودر زير همين بمباران ها جوان نخبه و نابغه اي همچون شهيد داريوش رضايي نژاد تربيت شد که دشمن وقتي او را مايه ترقي و تعالي کشور ديد در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش اورا شهيد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي موضوع شهيد و شهادت را متفاوت از قربانيان جنگهاي مرسوم در دنيا دانستند وافزودند: شهيد و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاع ارزشمند از مرزهاي جغرافيايي از مرزهاي مهم معنوي يعني مرزهاي عقيده ،اخلاق ،دين و فرهنگ و هويت نيز دفاع مي کند وبا پايبندي صادقانه به عهد خود با پروردگار جانش را با خداوند معامله مي کند.

 رهبر انقلاب در اين زمينه افزودند: صفات مهمي مانند اخلاص ،توکل ، تواضع ، رعايت حدود الهي ،مهربانانه با اسيران و به طور کلي سبک زندگي اسلامي در رفتار رزمندگان و شهداي ما کاملا برجسته است و تصوير اين نقاط درخشان و الهام بخش بايد با کارهاي هنري در مقابل چشم مردم دنيا قرار داده شود.

 ايشان هدف از بزرگداشت شهيدان راشنيدن پيام آنان دانستند و خاطر نشان کردند، پيام شهيدان اين است که در راه خداترس و اندوه وجود ندارد وبايد بدون تزلزل از وسوسه هاي دشمن ، باقدرت و ثابت قدم حرکت کرد.

رهبر انقلاب با تاکيد بر اينکه بدون مجاهدت و تحمل سختي ها هيچ ملتي به اوج و قله نخواهد رسيد ،افزودند : ملت ايران باشنيدن پيام شهيدان بايد اتحاد ،انگيزه و تلاش خود را بيشتر کند و مسئولان نيز در قبال جامعه و امنيتي که شهدا براي کشور فراهم کردند،احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند .

گفتنی است در برگزاری این کنگره ستاد فهما استان ایلام نیز همکاری داشت.