ایلام امروز آکنده از عطر نام و یاد شهدا بود
ايلام امروز آکنده از عطر نام و ياد شهدا بود

ایلام امروز آکنده از عطر نام و یاد شهدا بود

استان مرزدار ايلام و مردم ولايتمدارش امرز ميزبان اجلاسيه 3سه هزار شهيد گلگون کفني بود که نام و يادشان فضاي استان ايلام را آکنده از عطر ناب شهادت کرده بود
شناسه خبر : 32839 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، اجلاسيه پاياني کنگره عظيم سه هزار شهيد استان ايلام امروز 11 آذر ماه با پيام مقام عظماي ولايت مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) و با استقبال بي نظير مردم ولايتمدار اين استان با حضور سردار حسين سلامي فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامي و ساير مقامات کشوري و استاني و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران با شکوه تمام برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در اين کنگره، با گراميداشت ياد و نام سه هزار شهيد اين استان، مردم ولايتمدار استان ايلام به عنوان پايتخت خادمين اربعين حسيني را طلايه دار مقاومت و ايثار و فداکاري عنوان کرد.

حجت الاسلام کريمي تبار با بيان اينکه مردمان اين ديار هر کدام به نشان ولايتمداري، استقامت و پايمردي در دفاع مقدس ترکشي بر تن يا جراحتي بر دل دارند و در فراز و فرود جنگ و آوارگي تحريم ها جرعه اي از اجر شهدا را نصيب خود کردند، افزود: و چه زيبا امام راحلمان فرمود نه تنها کساني که تا مقام شهادت جانبازي و حضور در جبهه پيش رفتند بلکه اونهايي که در پشت جبهه با نگاه خير حبهه را تقويت نمودند از مقام عظيم مجاهدان و اجر انها بهره بردند اين مشارکت همه مردم ما در ثواب و اجر شهدا را مي رساند و مردم شريف ايلام در آزمون سخت دفاع مقدس، تحريم و تهديد جنگ نرم نمره قبولي گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار در ادامه به اين گفته امام شهدا که اشاره کرد که فرمود: «اين تربيت پاک شهدا است که تا قيامت مزار عاشقان و عارفان و دارالشفاي دلسوختگان خواهد بود».

در ادامه «حسن بهرام نيا»، نيز اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و سه هزار شهيد که راه و منش و گفتمانشان تلو لو مي کند و همرزمان اين شهدا کشور مان از نظر اقتدار در مقايسه با ادوار گذشته در شرايط بهتر و و والاتر قرار گرفته است.

 استاندار ايلام افزود: در شرايطي که دشمنان اين نظام بويژه قدرت هاي پوشالي براي اين نظام نسخه پيچيده بودند و خود آنان بر پوشالي بودن نقشه هايشان و ابطالش به صراحت اعتراف کردند و راه مذاکره پيش گرفتند از برکت خون همين شهدا و اقتدار همرزمان شهدا است.

وي تصريح کرد : امروز مقامات ارشد کشور ما راه مذاکره عزت مدارانه در قالب دموکراکسي فعال پيگيري مي کنند. کشوري که ولايت فقيه و شهدايش استواري را بر پايه توکل بر خدا مي دانند اين کشور به بن بست نخواهد رسيد.

همجنین در ادامه سردار شاکرمي، در اين اجلاسيه با بيان اينکه صداي شهيدان بر کل استان طنين انداز شده است، اظهار کرد: شکوه و عظمت شهيدان استان ايلام در بيانات رهبر فرزانه و معظم انقلاب با دست اندرکاران کنگره ملي شهداي استان بيشتر نمايان و آشکار بود.

فرمانده سپاه امير المومنين (ع) استان ايلام گفت: در جريان کنگره ملي شهداي استان، براي سال هاي متمادي در حوزه هاي مختلف از جمله نوشتاري، فيلم و محروميت زدايي کار انجام گرفته است، کنگره در اين دو ماه خلاصه نمي شود و همه ايلام در اين جهاد شريک هستند.

وي بيان کرد : رهبر انقلاب فضاي جديدي را در مقابل ما قرار دادند و ما ياد گرفتيم در کنگره ها بيشتر به مردم نزديک شويم لازم به ذکر است : کنگره عظيم سه هزار شهيد استان ايلام با برگزاري برنامه ها، يادواره ها و اجلاسيه هاي مختلف امروز به کار خود پايان داد.

کلمات کلیدی: