هم‌اندیشی کتابداران کانون‌های فهما در شهرستان چرداول برگزار شد
هم‌انديشي کتابداران کانون‌هاي فهما در شهرستان چرداول برگزار شد
به مناسبت هفته کتاب؛

هم‌اندیشی کتابداران کانون‌های فهما در شهرستان چرداول برگزار شد

در طليعه هفته کتاب، هم‌انديشي کتابداران کانون‌هاي فهما در شهرستان چرداول استان ايلام برگزار شد.
شناسه خبر : 32250 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) استان ايلام: همزمان با بيست و نهمين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران، هم‌انديشي کتابداران کانون‌هاي فهما در شهرستان چرداول استان ايلام در کانون شهداي سرابله عصر روز پنجشنبه 28 آبان ماه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين «علی چراغي پور» در این هم اندیشی طی سخنانی با تاکيد بر اهميت فعاليت کتابخانه‌هاي عمومي در جوار مسجد، به نقش و اهميت فعاليت اين کتابخانه ها در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد پرداخت.

مدير ستاد فهما استان ايلام، ترويج فرهنگ مطالعه، پرداختن به نياز هاي روز جامعه در قالب برنامه هاي فرهنگي و هنري، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخواني به ويژه با موضوع مسایل مختلف خانواده، ايثار و شهادت، امر به معروف و نهي از منکر و پاسخگويي به شبهات ديني را از مهمترين رويکرد برنامه هاي کتابخانه هاي عمومي مساجد عنوان کرد.

وي با اشاره به راه اندازي سامانه بچه هاي مسجد و برگزاري سومين رويداد ملي فهما گفت: در حوزه کتاب و کتابخواني در قالب رواق هاي مختلف، فعاليت هاي متعددی در نظر گرفته شده است که اميدواريم کليه کتابداران و اعضاي کتابخانه هاي مساجد با ورود به اين سامانه نسبت به ثبت فعاليت هاي خود اقدام نمايند.

در ادامه اين نشست کتابداران و مديران کانون های مساجد شهرستان چرداول، در خصوص فعال سازي کتابخانه‌هاي عمومي کانون هاي مساجد، تشويق بچه های مسجد اهل مطالعه به حضور در اين کتابخانه، تجهيز کتابخانه ها به کتاب هاي جديد، اجراي برنامه هاي فرهنگي، دعوت و تشويق کودکان و نوجوانان به حضور در اين کتابخانه ها به اظهار نظر پرداختند.

گفتنی است در پايان اين نشست «مختار فريادي» مدير کانون شهداي سرابله نيز گزارشي از وضعيت کتابخانه شهداي سرابله عنوان کرد.