نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی هنری «الغدیر» در آبدانان افتتاح شد
نمايشگاه کتاب کانون فرهنگي هنري «الغدير» در آبدانان افتتاح شد
به مناسبت هفته کتاب و با حضور مدیر ستاد فهما استان ایلام؛

نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی هنری «الغدیر» در آبدانان افتتاح شد

نمايشگاه کتاب کانون فرهنگي هنري «الغدير» آبدانان، همزمان با فرا رسيدن هفته کتاب با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، مدير ستاد فهما استان ايلام افتتاح شد.
شناسه خبر : 32115 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام: همزمان با آغاز هفته کتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد فهما استان ایلام در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی هنری «الغدیر» آبدانان حضور یافت.

این نمایشگاه که روز یکشنبه 24 آبان ماه افتتاح شد، به مدت یک هفته در مسجد امام موسی کاظم (ع) کانون الغدیر به عنوان کانون تخصصی کتابخانه ای در شهرستان آبدانان با 30 درصد تخفیف دایر است.

 
بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمين چراغی پور، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه طی سخنانی اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از مهمترین برنامه های کانون های مساجد است که در راستای تحقق این هدف طرح های مختلفی در سامانه بچه های مسجد ارایه شده است. 

مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه طرح شنبه های کتاب، مسابقات کتابخوانی، حمایت از آثار نویسندگان و دوره های آموزشی ویژه کتابداران از جمله فعالیت‌های ستاد فهما در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شود، افزود: این طرح ها و برنامه ها همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز اجرا می شود.
 
وی  در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب در سطح 307 کانون فرهنگی هنری استان ایلام اشاره کرد و افزود: اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد، تجلیل از کتابداران کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، از جمله مهمترین برنامه های این هفته در سطح کانون های استان ایلام خواهد بود.
 
حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، در پایان از مدیر و اعضای کانون و کتابخانه الغدیر در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و مشارکت فعال در طرح های ملی ستاد فهما قدردانی کرد.
 
گفتنی است در حال حاضر 85 کتابخانه مخزن دار و 222 کتابخانه باز در سطح کانون های فهما استان فعال است.