نشست مدیران کانون‌های روستایی بخش سیوان پیرامون سومین رویداد ملی فهما و برنامه‌های هفته کتاب
نشست مديران کانون‌هاي روستايي بخش سيوان پيرامون سومين رويداد ملي فهما و برنامه‌هاي هفته کتاب
با حضور مدیر ستاد فهما استان ایلام برگزار شد؛

نشست مدیران کانون‌های روستایی بخش سیوان پیرامون سومین رویداد ملی فهما و برنامه‌های هفته کتاب

در آستانه هفته کتاب و کتابخواني و با حضور مدير ستاد فهما استان ايلام نشست مديران کانون هاي فرهنگي و هنري بخش سيوان استان ايلام پيرامون سومين رويداد ملي فهما و برنامه هاي هفته کتاب و کتابخواني برگزار شد.
شناسه خبر : 31865 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور صبح امروز دوشنبه (17 آبان ماه) در این نشست که در محل کانون فرهنگی و هنری موعود (عج) برگزار شد با اشاره به فعالیت 85 باب کتابخانه مخزن دار و 222 باب کتابخانه باز  در سطح کانون های استان اظهار کرد : از این تعداد 13  باب کتابخانه مخزن دار و 14 باب کتابخانه باز  مجوز فعالیت خود را از سامانه بچه های مسجد دریافت نمودند.
 
مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه در حال حاضر 6 کانون فرهنگی و هنری در بخش سیوان فعال است افزود: کانون های مساجد پایگاههای مهم فرهنگی در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد هستند.
 
وی،  ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اجرای طرح های فرهنگی و هنری یکی از محور های اصلی فعالیت های کانون های مساجد عنوان کرد و خواستار مشارکت فعال کانون ها در اجرای این برنامه ها و طرح ها شد.
 
وی طرح شنبه های کتاب، پویش نذر کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی، اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد را از جمله برنامه های محوری ستاد فهما در سطح کانون ها ذکر کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین چراغی پور  در ادامه به اجرای سومین رویداد  ملی فهما در سطح کانون های مساجد اشاره کرد و از مدیران کانون های بخش سیوان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ثبت برنامه ها و فعالیت های کانون های خود در سامانه بچه های مسجد اقدام نمایند.
 
وی در پایان به نقش کتابخانه کانون های روستایی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری  اشاره و خاطر نشان کرد : تقویت این کتابخانه ها به عنوان مراکز فرهنگی  زمینه رشد و تربیت نسلی آگاه در جامعه را فراهم خواهد کرد

در پایان این نشست از عباس جهانگرد مدیر کانون فرهنگی و هنری موعود (عج) روستای حیدر آباد نیز تجلیل شد.