گردهمایی مدیران کانون های مساجد شهرستان آبدانان برگزار شد
گردهمايي مديران کانون هاي مساجد شهرستان آبدانان برگزار شد

گردهمایی مدیران کانون های مساجد شهرستان آبدانان برگزار شد

گردهمايي مديران و اعضاي فعال کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان آبدانان با محوريت چگونگي اجراي طرح ملي فهما و ارسال و ثبت برنامه ها و فعاليت ها در سامانه بچه هاي مسجد در اين شهرستان برگزار شد
شناسه خبر : 31489 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما استان ايلام حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در اين نشست، که امروز (ششم آبان ماه) در محل کانون الغدير شهرستان آبدانان برگزار شد اظهار کرد: طرح ملي فهما در چند سال اخير با هدف ثبت آمار،فعاليت ها و برنامه هاي کانون هاي مساجد سراسر کشور و ايجاد رقابت و تجليل از کانون هاي فعال در بستر فضاي مجازي و در سامانه اي به نام «بچه هاي مسجد» طراحي و اجرا شده است .

 

مدير ستاد فهما استان ايلام با بيان اينکه اين طرح امسال با شعار محوري « به توان مردم» در سطح کانون هاي مساجد اجرا مي شود افزود : در سومين رويداد ملي فهما کانون هاي مساجد در قالب 3 شبستان و 12 رواق‌ و 40 حوزه با ثبت فعاليت هاي خود با ساير کانون هاي مساجد سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

 

وي با بيان اينکه در حال حاضر ۲۲ کانون فرهنگي و هنري مسجد در مناطق مختلف شهري و روستايي شهرستان آبدانان فعاليت دارند، گفت: با توجه به اينکه حمايت از فعاليت هاي مختلف فرهنگي و هنري کانون هاي مساجد منوط به ثبت برنامه ها و فعاليت هاي آنها در سامانه فهما است لازم است که کانون هاي شهرستان آبدانان نيز هر چه سريعتر نسبت به ثبت فعاليت هاي خود در اين سامانه اقدام کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، کانون هاي فرهنگي و هنري از ارکان اساسي مساجد نام برد و بر حضور پر رنگ کانون ها به عنوان مجري فعاليت هاي فرهنگي و هنري ديني و مذهبي در مساجد تاکيد نمود.

 

وي با اشاره به اينکه سومين رويداد ملي فهما همزمان با دهه امامت و ولايت آغاز و با ولادت حضرت زهرا (س) پايان خواهد يافت، خاطر نشان کرد : اطلاع رساني هاي لازم در خصوص اين طرح به کانون هاي استان اعلام شده است و اميدواريم امسال شاهد حضور پر رنگ تر کانون ها ي استان در اين طرح ملي در جمع کانون هاي برتر کشور باشيم.

 

گفتني است، در اين جلسه مديران کانون هاي فرهنگي و هنري شهرستان آبدانان، به بيان ديدگاه ها و پيشنهادات خود پرداختند.

 

در اين نشست مقرر شد که کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان آبدانان با ارائه آموزش هاي لازم نسبت به بارگزاري فعاليت ها و برنامه هاي خود در سامانه بچه هاي مسجد در راستاي اجراي طرح ملي فهما ۳ اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

در اين پايان اين نشست نيز از تعدادي از فعالان کانون هاي مساجد شهرستان آبدانان در طرح ملي فهما که در دوره هاي گذشته حضور فعال داشتند با اهدا لوح تقدير و هدايا تجليل شد.