دیدار مدیر ستاد فهما استان ایلام با امام جمعه شهرستان آبدانان
ديدار مدير ستاد فهما استان ايلام با امام جمعه شهرستان آبدانان

دیدار مدیر ستاد فهما استان ایلام با امام جمعه شهرستان آبدانان

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام در جريان سفر به شهرستان آبدانان با حجت الاسلام« محمد سوري» امام جمعه اين شهرستان ديدار و گفت و گو کرد
شناسه خبر : 31488 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما استان ايلام حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در اين ديدار، با ارائه گزارشي از وضعيت کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگي و هنري مسجد در مناطق شهري و روستايي استان فعاليت دارند که نقش مهمي در راستاي اجراي برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي و ديني در سطح مساجد برعهده دارند.

 

مدير َستاد فهما استان با اشاره به اينکه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان آبدانان در حوزه ها و بخش هاي مختلف فعاليت هاي گسترده اي دارند افزود : در ارزيابي هاي انجام شده توسط ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور و اجراي طرح ملي فهما، نيز امتيازات خوبي توسط کانون هاي اين شهرستان در سامانه بچه هاي مسجد ثبت گرديده است.

 

وي در ادامه خواستار توجه و همکاري عنايت ويژه امام جمعه محترم شهرستان آبدانان به کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد اين شهرستان در راستاي اجراي فعاليت ها و برنامه هاي مختلف فرهنگي و مذهبي شد و خاطرنشان کرد: تعامل بسيار خوبي بين مديران کانون هاي مساجد اين شهرستان با امام جمعه محترم وجود دارد و البته در راستاي تقويت برنامه ها اين تعامل بايد مستمر و تقويت شود.

 

در ادامه اين ديدار امام جمعه شهرستان آبدانان با تاکيد بر اهميت فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، از مساجد به عنوان مامن و پناهگاه همه مردم به ويژه نسل جوان در زمان هاي مختلف از صدر اسلام تا کنون و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامي ياد کرد.

 

حجت الاسلام« محمد سوري» اجراي طرح هاي عظيم فرهنگي و هنري به همت کانون هاي مساجد در جوار مساجد و استفاده از ظرفيت عظيم و گسترده اعضاي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در فعاليت هاي مختلف به ويژه امور عام المنفعه بسيار ارزشمند ذکر کرد.

 

وي با اعلام آمادگي مبني بر حمايت همه جانبه از فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، خاطرنشان کرد: حضور گسترده جوانان و نوجوانان با اجراي فعاليت هاي فرهنگي و هنري و جذاب امکان پذير است و خوشبختانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آبدانان در اين عرصه فعاليت هاي خوبي داشته اند که قابل تقدير است.

 

همچنين رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان آبدانان نيز در ادامه اين ديدار با تقدير از فعاليت هاي کانون هاي مساجد در اين شهرستان، از مديران کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان در واقع ياران اين اداره کل در اجراي فعاليت ها و برنامه هاي ديني و فرهنگي ياد کرد.

 

« سميه حيدري» با بيان اينکه با کمک اعضاي کانون هاي مساجد تمام فعاليت هاي فرهنگي و هنري در سطح مساجد اين شهرستان برگزار مي شود، افزود: در اين راستا نيز تلاش شده است با تعامل مطلوب و مناسب، اجراي فعاليت هاي فرهنگي و هنري در سطح شهرستان به اين عزيزان محول شود.

 

وي خاطرنشان کرد: برنامه هاي بسيار خوبي در سطح شهرستان آبدانان با حضور و فعاليت مديران اعضاي کانون هاي مساجد به ويژه در درمناطق محروم برگزار شده است و ما از اين فعاليت ها استقبال و حمايت مي کنيم.