دومین گردهمایی مربیان طرح چکامه در ایلام برگزار شد
دومين گردهمايي مربيان طرح چکامه در ايلام برگزار شد

دومین گردهمایی مربیان طرح چکامه در ایلام برگزار شد

دومين گردهمايي مربيان طرح چهره به چهره ( چکامه) با حضور جمعي از مربيان اين طرح در ايلام برگزار شد
شناسه خبر : 30979 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۰


به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور در این نشست که صبح امروز ( 16 مهر ماه ) در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد به تشریح اهداف و فعالیت های طرح تربیتی چهره به چهره (چکامه ) و رویکرد جدید این طرح پرداخت.


مدیر اجرایی طرح چهره چهره استان ایلام ، با بیان اینکه این طرح امسال، محوریت آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر را دنبال می کند افزود: انتظار داریم مربیان اجرای این ضمن آگاهی کامل با آسیب های موجود در جامعه در حوزه مواد مخدر نسبت به آشنایی متربیان به ویژه جوانان و نوجوانان با آسیب ها و مشکلات مواد مخدر برای این قشر اقدام نمایند .
 


وی گرفتار شدن جوانان و خانواده ها در دام اعتیاد و مصرف مواد مخدر از آسیب های مهم در جامعه امروز عنوان و تصریح کرد : مقابله با این پدیده ناهنجار مستلزم برنامه ریزی و آگاهی دادن به خانواده ها فعالیت های جهادی از سوی متولیان امر در این زمینه است.
 


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور بیان کرد : در اجرای طرح تربیتی چهره به چهره علاوه بر مربیان مشاورانی از اساتید برجسته استانی جهت حمایت و راهنمایی های لازم این طرح برای هر کلاس در نظر گرفته شده است که مربیان می توانند از ظرفیت این مشاوران نیز استفاده نمایند.


 
وی همچنین یاد آور شد:  با دستگاهها و نهادهای مختلف در استان نیز جهت استفاده از ظرفیت های آن ها و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی هماهنگی لازم به عمل آمده که مربیان می توانند از این ظرفیت ها در کلاس ها بهره بگیرند .


وی در پایان محافظت از خانواده ها و افراد در معرض آسیب ها با اولویت جوانان و نوجوانان ، استفاده از ظرفیت های بومی محلات ، تقویت بنیه اخلاقی و اعتقادی خانواده ها و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی در بین آنها ، مقابله جدی با استفاده از روش های تغییر باور و نگرش متکی بر طرح چهره به چهره و استفاده از مشاوران اجتماعی و روانشاسی مبنی بر یافته ها آموزشی و تربیت نسل جوان مصون از آسیب و مربی نسل های نو در آینده با کمک ظرفیت های فیزیکی و انسانی تولید و توسعه سرمایه های اجتماعی پایدار از اهداف این طرح برشمرد و ابراز امیداوری کرد : مربیان این طرح بتوانند زمینه ساز تربیت نسل آگاه و  تولید سرمایه های اجتماعی و انسانی در جامعه باشند .


گفتنی است ،در پایان این نشست آقای قاسم حقیقت از مشاوران اجرایی طرح و آقای امیر مختار فریادی از مربیان طرح چکامه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند .