هشتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در استان ایلام برگزار می‌شود
هشتمين سوگواره ملي «علمدار کربلا» در استان ايلام برگزار مي‌شود

هشتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در استان ایلام برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برگزاري هشتمين سوگواره ملي «علمدار کربلا» در استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 30519 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۱۴

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور امروز ( 29 شهريور) با اعلام اين خبر به ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، گفت : طي نشست با معاونت فرهنگي و هنري ستاد مساجد کشور مقرر گرديد هشتمين سوگواره ملي علمدار کربلا امسال در رشته هاي «عکس»،«نقاشي» و «دلنوشته» در استان ايلام برگزار شود.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام افزود : علاقه مندان به حضور در اين سوگواره ملي از 25 شهريور ماه تا 15 آبان فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه اين سوگواره در استان ايلام ارسال نمايند.

 

وي با بيان اينکه سوگواره ملي «علمدار کربلا» هرساله به ميزباني استان ايلام در رثاي علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس (ع) برگزار مي شود تصريح کرد : پنج دوره اين سوگواره در رشته هاي شعر و عکس و دو دوره در بخش آواها و نواهاي عاشورايي برگزار شده است .

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابو الفضل العباس (ع) و بيان رشادت و دلاوري هاي و ويژگي اخلاقي و رفتاري آن حضرت و خلق آثار فرهنگي، هنري و توليدي اعضاي کانون هاي مساجد سراسر کشور از اهداف برگزاري اين سوگواره عنوان کرد.

 

وي، در پايان خاطر نشان کرد : اين سوگواره هرساله با مشارکت ستاد فهما کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، عتبات عاليات استان ايلام، و روابط عمومي حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) به همت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان ايلام برگزار مي شود.