تعامل میان کانون‌های فهما و نهادهای فعال مسجدمحور زمینه‌ساز تحقق شعار «به توان مردم» است
تعامل ميان کانون‌هاي فهما و نهادهاي فعال مسجدمحور زمينه‌ساز تحقق شعار «به توان مردم» است

تعامل میان کانون‌های فهما و نهادهای فعال مسجدمحور زمینه‌ساز تحقق شعار «به توان مردم» است

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور تعامل و همکاري ميان نهاد ها و دستگاههاي فرهنگي فعال در مساجد را در زمينه تحقق برنامه هاي کانون هاي فهما بويژه تحقق شعار «به توان مردم» طرح ملي فهما موثر خواند
شناسه خبر : 30330 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، حجت الاسلام و المسلمين «علي چراغي پور» در ديدار مسول بسيج مساجد و محلات سپاه امير المومنين (ع) از ستاد کانون هاي مساجد استان با اشاره به همکاري هاي گسترده اين دو نهاد در راستاي اجراي برنامه ها و طرح هاي فرهنگي و هنري، ديني در سطح مساجد طي چند سال اخير اظهار کرد: تعامل و همکاري با ارگانها و نهاد هاي مختلف فرهنگي و هنري و ديني همواره سرلوحه برنامه کانون هاي فهما است.

مدير ستاد فهما استان ایلام با بيان اينکه طي يکي دو سال اخير نيز با تعامل صورت گرفته با سازمان بسيج مساحد و محلات برنامه هاي مشترک فرهنگي در استان انجام گرفته است افزود : امسال نيز آماده همکاري با اين نهاد در زمينه هاي مختلف خواهيم بود.

وي در ادامه به اجراي طرح ملي فهما (3) در سطح 307 کانون استان طي سال جاري اشاره کرد و گفت: اين طرح در راستاي سوق دادن برنامه ها و فعاليت هاي کانون هاي استان با توجه به شرايط کرونايي انجام گرفته است که در اين طرح کانون ها برنامه ها و فعاليت هاي خود را در قالب سه شبستان و 12 رواق در سامانه اي به نام بچه هاي مسجد به ثبت خواهند رساند.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور با بيان اينکه کانون هاي استان در دو مرحله اين طرح عملکرد قابل قبول داشته و موفق به کسب رتبه کشوري شدند تصريح کرد: اين طرح امسال با شعار به توان مردم برنامه ريزي شده است که اميدواريم شاهد حضور فعال کليه کانون ها استان با تعامل و همکاري ساير نهاد هاي فعال در مساجد از جمله سازمان بسيج مساجد و محلات در اجراي اين طرح باشيم.

 

وي ياد آور شد : بحث و تبادل نظر در خصوص اجراي برنامه هاي مشترک فرهنگي و هنري و ديني در سطح مساجد از ديگر موضوعاتي بود که در اين نشست به آن پرداخته شد.

 

در ادامه اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين عبادي ضمن تقدير از همکاري هاي صورت گرفته در ادوار گذشته، کانون هاي مساجد و پايگاهاي بسيج را دو قطب مهم در مساجد دانست که بايستي همواره جذب حداکثري مردم به ويژه جوانان و نوجوانان به مساجد را در برنامه هاي خود بگنجانند.

 

مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه امير المومنين (ع) استان، تعامل نهاد هاي مختلف در مساجد را در پر رنگ شدن برنامه بسيار موثر عنوان کرد و افزود : رونق برنامه هاي مساجد زمينه ساز کاهش آسيب هاي مختلف در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

وي در ادامه محوريت ائمه جماعات مساجد در تعامل و هماهنگي بين نهاد هاي فعال در مساجد را بسيار موثر دانست و بر پر رنگ کردن نقش آنان در کليه برنامه عا و فعاليت هاي مساجد تاکيد نمود.