ستاد فهما و سازمان انتقال خون استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
ستاد فهما و سازمان انتقال خون استان ايلام تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند

ستاد فهما و سازمان انتقال خون استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاري ستاد فهما و سازمان انتقال خون ايلام در راستاي اجراي پويش نذر خون بين اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان به امضا رسيد.
شناسه خبر : 30073 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، به منظور انجام فعاليتهاي نوع دوستانه و مشارکت در اهدا خون امروز (نهم شهريور ماه) تفاهم نامه همکاري میان ستاد فهما و سازمان انتقال خون استان ايلام به امضا رسيد.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور در اين ديدار که در سازمان انتقال خون صورت پذیرفت، به ظرفيت گسترده کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر 307 کانون فرهنگي و هنري در سطح مساجد استان فعال است که در زمينه برنامه ها و فعاليت هاي گسترده فرهنگي و هنري ديني، مذهبي فعاليت دارند.

 

مدير ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه کانون هاي مساجد مي توانند در زمينه توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و نوع دوستي، ارتقا سطح دانش و آگاهي عموم مردم در زمينه اهدا و بهداشت سلامت خون، ارتقا سطح مشارکت هاي مردمي و اجراي برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي آموزشي با سازمان انتقال خون، همکاری داشته باشند تصریح کرد: اکنون بيش از 24 هزار نفر عضو برادر و خواهر نيز در سطح کانون هاي استان فعال هستند که در زمينه پويش نذر خون مي‌توانند با اين سازمان همراهی داشته باشند.

 

وي با اشاره به اهميت اهداي خون در حفظ زندگی انسان ها، از آمادگي اين ستاد در راستای استقرار پايگاه‌هاي انتقال خون سيار در کنار اجراي برنامه ها و فعاليت هاي ديني و مذهبي در سطح مساجد خبر داد و بیان کرد: تلاش مي شود با هماهنگي هاي سازمان انتقال خون اعضاي کانون هاي فهما استان نيز کارت اهدا خون دريافت نمايند.

 

در ادامه اين ديدار مهدي اکبري مدير کل سازمان انتقال خون استان ظرفيت کانون هاي مساجد را در فرهنگ سازي اهدا خون و تامين و افزايش فرآورده هاي خوني استان بسيار موثر دانست و افزود : در شرايط کرونايي امروز که نياز به فرآورده هاي خوني بيش از گذشته احساس مي شود همراهي بچه هاي مساجد ميتواند در اين زمينه به ما بسيار کمک نمايد.

 

وي با تقدير از همکاري ستاد کانون هاي مساجد يکي از نقاط قوت استان ايلام در تامين فرآورده هاي خوني همراهي مساجد و بچه هاي مساجد دانست.

 

در پايان تفاهم نامه همکاري في مابين ستاد فهما و سازمان انتقال استان ايلام به امضا رسيد.

 

گفتني است توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و نوع دوستي، ارتقا سطح دانش و آگاهي جامعه در زمينه اهدا بهداشت و سلامت خون اجراي برنامه هاي فرهنگي آموزشي و اجتماعي در سطح کانون هاي فهما، استقرار پايگاههاي انتقال خون سيار در ايام مختلف سال جهت دريافت خون، از جمله مفاد اين تفاهم نامه همکاري بود.