تبیین جایگاه مساجد برای نسل جوان و نوجوان امری ضروری است
تبيين جايگاه مساجد براي نسل جوان و نوجوان امري ضروري است

تبیین جایگاه مساجد برای نسل جوان و نوجوان امری ضروری است

حجت الاسلام چراغي پور تبيين جايگاه و دستاورد هاي مساجد را نيازمند برنامه و امکانات ويژه در راستاي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دانست
شناسه خبر : 29683 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در گفت و گو با ستاد ارتباط رسانه اي فهما استان ايلام با گراميداشت ۳۱ مرداد روز جهاني مساجد، از مسجد به عنوان قلب تپنده جامعه اسلامي  براي ايجاد ارتباط  بين بنده و معبود و اعلام بندگي و عبوديت انسان در برابر خداوند متعال ياد کرد و افزود : تبيين جايگاه اين مکان مقدس براي نسل امروز به ويژه جوانان و نوجوانان امري ضروري و نيازمند برنامه است.  

 

مدير ستاد فهما استان ايلام مساجد را مکاني مقدس و محل وحدت و اجتماع مسلمين جهان اسلام دانست و اظهار کرد : جايگاه مسجد در دين مبين اسلام، نظام مقدس اسلامي و جامعه ما بسيار مهم و بي بديل است.  

 

وي با اشاره به نقش و کارکردهاي متعدد مساجد در طول تاريخ، يادآور شد: در نظام خلفت براي اين مکان مقدس هيچ نظير و  جايگزيني وجود نداشته و با پيشينه اي که مسجد در تاريخ و فرهنگ اسلامي دارد، گزاره اي ديگر براي آن نمي توان پيدا  کرد که داراي کارکردهاي مسجد باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین چراغی پور ،تصريح کرد: مسجد و قرآن کريم همواره پيوند ناگسستني با هم دارند و بر همين اساس است که مسلمانان به مسجد روي آورده اند و امروز در سراسر کشور  شاهد هستيم که مساجد محل حضور گسترده  اقشار مختلف مردم است.  

 

وی  در ادامه بيان کرد : براي جامعه علمي و مذهبي آنچه مهم است اين است که در دادستدها و تبادلات فرهنگي بتوانيم نهضت دين خواهي بشر را مورد توجه قرار دهيم، بي شک براي دستيابي به شناخت فرايندها و کارکردهاي مساجد، بايد برنامه ها و امکانات ويژه اي به اين پايگاه هاي مهم فرهنگي و ديني اختصاص يابد.  

 

وي با تاکيد بر اينکه بايد جايگاه رفيع مساجد براي جوانان و نوجوانان تبيين شود، يادآور شد: شناساندن نقش واقعي مساجد و  کارکردهاي اين پايگاه عظيم در آحاد مردم بايد به روشني آشکار شود، مسجد به دليل زيرساخت هاي فرهنگي، اجتماعي و ديني در رفتار و عمل افراد جامعه بسيار تاثيرگذار است و بايد گفت که مسجد مي تواند راه براي همه ما روشن کند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام تصريح کرد: در ايران اسلامي و ساير نقاط جهان، مسلمانان در مناسبت هاي مختلف جمع مي شوند و  در مساجد که خانه هاي خدا در روي زمين هستند برنامه هاي ديني و فرهنگي را اجراي مي کنند.  

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغي پور بيان کرد: در حوزه مساجد برنامه هاي فعاليت هاي گسترده داشته و داريم همواره در تلاش هستيم حضور جوانان و نوجوانان در مساجد با اجراي برنامه هاي متنوع و جذاب پررنگ باشد.  

 

وي ابراز کرد: مسجد به عنوان کانون پايگاه مهم دين مبين اسلام داراي ۴ نقش و کارکرد اصلي بوده اس و  مسجد تراز اسلامي اين  ۴ نقش را  همزمان ايفا کرده است، مساجد  به عنوان پايگاه عبادت و ياد خداوند متعال و  به عنوان  پايگاه جهاد فکري و تعليم معارف اسلامي نقش مهمي در جامعه داشته است.  

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام در پایان تجمع نيروهاي جبهه هاي جهاد اسلامي و پايگاه وحدت مسلمين و نمايش روح وحدت و يکپارچگي به دشمنان پيدا و پنهان جامعه اسلامي از ديگر کارکردهاي مسجد عنوان کرد  که همواره مورد تاکيد دين مبين اسلام  قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: روز جهاني مساجد