فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌های مساجد استان ایلام به حرم علمدار کربلا می‌رود
فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌هاي مساجد استان ايلام به حرم علمدار کربلا مي‌رود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام

فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌های مساجد استان ایلام به حرم علمدار کربلا می‌رود

فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌هاي مساجد استان ايلام به حرم علمدار کربلا مي‌رود
شناسه خبر : 29575 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۲

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در عزاي سيد و سالار شهيدان، خبر از آماده شدن فرش دستبافت به همت 12 تن از بانوان مسجدي استان ايلام براي ارسال به حرم مطهر علمدار کربلا داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين «علي چراغي‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، از اهداي يک تخته فرش نفيس دستبافت به حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: اين فرش به همت خواهران عضو در کانون فرهنگي هنري سيدالشهدا(ع) شهرستان بدره، روستاي گچ کوبان و در راستاي عرض ارادت به علمدار کربلا بافته شده است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام ادامه داد: بافت اين فرش از سال 1399 يعني يکسال قبل همزمان با هفتمين سوگواره ملي علمدار کربلا به منظور اهدا به حرم حضرت عباس(ع) و به همت 12 نفر از بانوان مسجدي عضو در کانون (سیدالشهداء) آغاز شد، ابعاد اين فرش 2 در 3 است.

 

وي افزود: به زودي با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان ايلام، نماينده حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات ايلام و تني چند از مسئولان فرهنگي استان، مراسمي با رعايت پروتکل هاي بهداشتي به منظور اهدا و ارسال اين فرش به کربلا برگزار مي شود.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور در ادامه خبر از بافت يک تخته فرش دستبافت ديگر در آينده نزديک به منظور اهدا به حرم علمدارکربلا داد و افزود: بافت فرش دوم نيز تا يک سال زمان مي برد و اميدواريم بتوانيم از جايگاه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور نقشي در راستاي بازسازي، کمک به اعتاب مقدسه به ويژه حرم حضرت ابوالفضل(ع) داشته باشيم