ستاد هماهنگی کانون‌های فهما و فرماندهی انتظامی استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما و فرماندهي انتظامي استان ايلام تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند

ستاد هماهنگی کانون‌های فهما و فرماندهی انتظامی استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاري ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما ايلام و فرماندهي نيروي انتظامي اين استان، امروز چهارشنبه 20 مرداد به امضاي طرفين رسيد.
شناسه خبر : 29554 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، در اين مراسم که امروز ( 20 مرداد ماه) در محل فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار شد، تفاهم نامه همکاري در زمينه اجراي برنامه هاي مشترک فرهنگي، ديني و اجتماعي في ما بين ستاد کانون هاي مساجد و فرماندهي انتظامي استان ايلام به امضا رسيد.

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در اين مراسم ضمن ارائه گزارش از برنامه هاي ستاد فهما استان به وجود 1100 مکان مذهبي از جمله مسجد، حسينيه و تکيه در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون مجوز تاسيس 307 کانون فرهنگي و هنري در مساجد استان صادر گرديده است و در حال فعاليت هستند.

مدير ستاد فهما استان با بيان اينکه بيش از 24 هزار نفر اعضاي خواهر و بردار در اين کانون ها در اجراي فعاليت هاي مختلف فرهنگي، هنري ديني، اجتماعي فعاليت دارند افزود : بيشتر اين کانون در مناطق محروم و روستايي استان فعاليت دارند.

وي در ادامه به راه اندازي سامانه بچه هاي مسجد جهت ثبت فعاليت هاي کانون هاي مساجد اشاره و تصريح کرد : در اين سامانه که در قالب سه شبستان و 12 رواق راه اندازي شده است برنامه کانون هاي استان در حوزه هاي مختلف ديني، قرآني، فرهنگي، هنري، اجتماعي، ثبت مي شود.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پايان به آمادگي کامل ستاد فهما جهت اجراي برنامه هاي مشترک با نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي به ويژه در بحث آسيب هاي احتماعي اشاره کرد و گفت : کانون مساجد با تمام ظرفيت خود آماده همکاري با نيروهاي انتظامي است.

در ادامه اين ديدار سردار القاصي مهر، فرماندهي انتظامي استان ايلام ضمن تقدير از همکاريهاي انجام گرفته در ادوار گذشته به بيان خدمات گسترده نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف پرداخت.

وي اجراي فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي از رويکرد هاي اصلي نيروي انتظامي عنوان کرد و افزود : با توجه به ظرفيت هاي عظيم بچه هاي مساجد آماده همکاري با اين نهاد در حوزه هاي مختلف فرهنگي اجتماعي بويژه در بحث آموزش هاي همگاني، مبارزه با مواد مخدر، آسيب هاي اجتماعي و پليس همراه هستيم.