طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامی در راستای هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی است
طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامي در راستاي هم‌افزايي ميان نهادهاي فرهنگي و ديني است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛

طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامی در راستای هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی است

خود آموز با اشاره به اجراي طرح ملي «مدرسه، مسجد، تابستان» در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، اين طرح را گامي در راستايي تحقق هم‌افزايي ميان نهادهاي ديني، فرهنگي خواند و افزود: تعالي روحي نوجوانان و جوانان از ديگر ثمرات اين رويکرد در مساجد است.
شناسه خبر : 28947 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام؛ «عمران خود آموز» در نشست ستاد اوقات فراغت که امروز (27 تیر ماه) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد با اشاره به ابلاغ آیین نامه طرح ملی مدرسه مسجد تابستان اظهار کرد :این طرح می تواند چهار نهاد انسان ساز دین خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه را به هم وصل و زمینه رشد استعداد ها و تربیت جوانان و نوجوانان را در پی داشته باشد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همگرایی بین نهاد های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و دینی را موجب هم افزایی ظرفیت های این نهاد ها دانست که میتواند رشد و تعالی استعداد ها و ارتقا سطح روحی و روانی جوانان و نوجوانان   را در پی داشته باشد.


وی با اشاره به اهداف  متعالی اجرای این طرح گفت : با توجه به شرایط کرونا که شاهد تعطیلی مساجد و بسیاری از نهاد های فرهنگی هستیم به نظر می رسد برنامه ریزی و اجرای این طرح در بستر فضای مجازی می تواند بسیاری از خلا هایی موجود در حوزه های مختلف آموزشی و تربیتی را پر و به نحوی در این زمینه کار شود.


خود آموز همچنین تعامل و پیوند بین نهاد های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله  کانون های مساجد و انجمن های تخصصی در سطح ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در اثر بخشی برنامه ها و فعالیت ها بسیار موثر دانست و تصریح کرد : آماده  هر گونه همکاری  بین کانون های مساجد و انجمن های مختلف فرهنگی هنری آموزشی  در سطح استان و شهرستان ها هستیم.


وی یاد آور شد: انتخاب یک کانون به عنوان کانون محوری در هر شهرستان به منظور ارتباط گیری با کانون های آن مناطق  می تواند نتایج و دستاورد های خوبی را در جهت پیشبرد اهداف طرح به دنبال داشته باشد.


وی در پایان به اجرای  برنامه ها و فعالیت های مختلف از سوی کانون های مساجد  استان طی سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد:  خوشبختانه اجرای برنامه های خوب و فعالیت های محوری به همت ستاد فهما  این استان یکی از استان های موفق در اجرای برنامه ها بود.