ساخت مستند زندگی‌نامه شهید «علی جرایه» به همت ستاد فهما استان ایلام
ساخت مستند زندگي‌نامه شهيد «علي جرايه» به همت ستاد فهما استان ايلام

ساخت مستند زندگی‌نامه شهید «علی جرایه» به همت ستاد فهما استان ایلام

در راستاي برگزاري کنگره سرداران و سه هزار شهيد استان ايلام، مستند زندگي شهيد «علي جرايه» نوجوان‌ترين شهيد کشور به همت ستاد فهما ايلام ساخته مي‌شود.
شناسه خبر : 28804 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ایلام: در جريان برگزاري کميته رسانه و ارتباطات کنگره سرداران و سه هزار شهيد استان ايلام که عصر يکشنبه (20 تير ماه) با حضور مدير کل صدا و سيماي مرکز استان، فرمانده سپاه امير المومنين(ع) و مديران دستگاههاي اجرايي استان در محل صدا و سيماي مرکز ايلام برگزار شد ؛حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور ضمن اعلام آمادگي و همکاري کامل ستاد کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ایلام در برگزاري اين کنگره عظيم اظهار کرد: ستاد فهما استان در راستاي تقويت فرهنگ ايثار و شهادت بويژه در بين نسل جوان و نوجوان آمادگي همکاري ويژه در جهت اجراي برنامه هاي فرهنگي و ديني در اين راستا است .

 

مدير ستاد فهما استان ایلام با اشاره به اينکه نوجوان ترين شهيد دوران دفاع مقدس شهيد علي جرايه در استان ايلام به شهادت رسيدند افزود: ستاد کانون هاي مساجد استان در جهت معرفي رشادت هاي اين شهيد گرانقدر و آشنايي نسل جوان و نوجوان با شهداي هشت سال دفاع مقدس در نظر دارد تا مستندي از زندگي نامه اين شهيد والا مقام تهيه کند.

 

وي همچنين تهيه و نصب تابلوي زندگينامه شهيد علي جرايه در ورودي روستاي محل زندگي او در بخش سراباغ شهرستان آبدانان يکي ديگر از اقداماتي عنوان کرد که به همت ستاد فهما استان در راستاي برگزاري کنگره سرداران و 3 هزار شهيد استان انجام خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام و المسامبن چراغی پور، در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به برگزاري برنامه هاي مختلف از سوي ستاد کانون هاي مساجد در راستاي ترويج و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت و تکريم خانواده هاي شهدا تصريح کرد: طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» از جمله طرح هاي بود که طي سال گذشته در استان با همراهي ويژه مسولان استان انجام گرفت و اين طرح امسال نيز ادامه خواهد يافت.

 

مدير ستاد فهما استان، در ادامه بيان رشادت ها و از خودشتگي هاي شهدا و معرفي انها به نسل امروز را يک وظيفه دانست و عنوان کرد : همه باید در اين راستا پيشگام و پيشقدم شوند.

گفتني است، شهيد علي جرايه نوجوان‌ترين رزمندهٔ در جنگ ايران و عراق،  متولد ۱ مهر سال ۱۳۵۰ در يکي از روستاهاي شهرستان آبدانان واقع در استان ايلام به نام سراب باغ  بود که در زمان جنگ ايران و عراق به عنوان رزمنده بسيجي به گردان ۵۰۵ محرم، تيپ ۱۱ اميرالمؤمنين سپاه پيوست و راهي جنگ شد و سرانجام در ۱ اسفند سال ۱۳۶۲ طي عمليات والفجر ۵ در منطقه عملياتي مهران در سن ۱۲ سالگي از ناحيه سر مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

لازم به ذکر است، در نشست کميته رسانه و اطلاع رساني کنگره سرداران و 3 هزار شهيد استان ايلام، مديران دستگاههاي مختلف استان نقطه نظرات خود در خصوص اجراي برنامه هاي فرهنگي و ديني در راستاي برگزاري اين کنگره عظيم که مقرر است در آذر ماه 1400 برگزار گردد بيان کردند.