کانون‌های شهدای سرابله و الغدیر مجری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان ایلام
کانون‌هاي شهداي سرابله و الغدير مجري طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان ايلام

کانون‌های شهدای سرابله و الغدیر مجری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از اجراي طرح ملي اوقات فراغت با عنوان «مدرسه، مسجد، تابستان» در سطح کانون‌هاي فهما در ايلام خبر داد و افزود: مجري اين طرح در استان ايلام دو کانون شهداي سرابله و الغدير هستند.
شناسه خبر : 28587 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

حجت الاسلام و المسلمين «علي چراغي پور» امروز یکشنبه (13 تير) با اعلام اين خبر يه ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) استان ايلام اظهار کرد : طرح اوقات فراغت بجه هاي مسجد که از دهم تير ماه سال‌جاري آغاز و تا 31 شهريور ماه ادامه دارد امسال با عنوان طرح ملي «مدرسه، مسجد، تابستان» و با همکاري معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش در سطح کانون هاي فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام با بيان اينکه اين طرح امسال با رويکرد شبکه سازي و جريان سازي و استفاده از ظرفيت هاي مردمي و فعالان اجتماعي محله و غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با محوريت امام جماعت و همکاري مراکز آموزشي و تربيتي محلات برگزار مي شود، افزود: کانون‌هايي که در اجراي اين طرح فعاليت هاي خود را سامانه زيست بوم بچه هاي مسجد ثبت نمايد براساس نوع فعاليت هاي آنها امتيازات لازم را دريافت و از آنها حمايت خواهد شد.

 

وي تصريح کرد : مديران کانون هاي مساجد مي‌توانند براساس رواق هاي تعريف شده در سامانه هاي بچه هاي مسجد فعاليت هاي خود را در رواق هاي مربوط ثبت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، در پايان، پيوند نهاد مسجد مدرسه، و خانواده، جذب حداکثري جوانان و نوجوانان به مساجد، شناسايي رشد و پرورش استعداد هاي فرهنگي و هنري و ايجاد نشاط ارتقا سطح مهارت هاي اجتماعي از اهداف اين طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر دوکانون شهدای سرابله و الغدیر به عنوان مجری، اين طرح ملي در سطح کليه کانون هاي استان نيز برگزار مي‌شود.