همایش روحانیون و ائمه جماعات کانون های مساجد شهرستان مهران برگزار شد
همايش روحانيون و ائمه جماعات کانون هاي مساجد شهرستان مهران برگزار شد

همایش روحانیون و ائمه جماعات کانون های مساجد شهرستان مهران برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت همايش روحانيون و ائمه جماعات مساجد شهرستان مهران برگزار شد
شناسه خبر : 27982 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، اين نشست امروز (23 خرداد) به مناسبت دهه کرامت و با محوريت فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي و هنري شهرستان مهران با حضور حجت الاسلام و المسلمين مراد بيگي مدير حوزه هاي علميه استان و روحانيون و ائمه جماعات کانون مساجد اين شهرستان در دفتر امام جمعه مهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور در اين نشست با تبريک ايام دهه کرامت به فعاليت 18 کانون فرهنگي و هنري در اين شهرستان اشاره کرد و افزود : کانون هاي مساجد همواره در ايام ومناسب هاي مختلف محور برنامه هاي فرهنگي و هنري در سطح مساجد هستند.

مدير ستاد فهما استان با اشاره به موفعيت شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عاليات افزود : در سال هاي اخير کانون هاي اين شهرستان در جريان فعاليت هاي اربعين حسيني بسيار خوب درخشيدند که نشان از ظرفيت بالاي آنها در انجام برنامه ها و فعاليت هاي ملي و مذهبي است.

وي در ادامه به راه اندازي سامانه بچه هاي مسجد جهت ثبت برنامه ها و فعاليت هاي کانون ها اشاره کرد و از ائمه جماعات کانون ها خواست با مديران کانون ها جهت ثبت برنامه ها و فعاليت هاي کانون در اين سامانه همکاري لازم را داشته باشند.

 وي در ادامه تصريح کرد : محوريت ائمه جماعات در تمامي برنامه هاي کانون ها همواره مدنظر است.

در ادامه اين نشست حجت الاسلام و المسلمين اميني امام جمعه شهرستان مهران با تبريک ايام دهه کرامت و تقدير از فعاليت هاي انجام گرفته در سطح کانون هاي مساجد اين شهرستان افزود: شهرستان مهران با ظرفيت هاي بزرگ فرهنگي همچون اربعين حسيني و تردد ميليون ها زاير از طريق مرز مهران به کشور عراق مي‌تواند اين شهرستان به قطب فرهنگي در کشور تبديل نمايد.

وي تصريح کرد : مساجد و کانون هاي مساجد نيز در معرفي اين ظرفيت ها مي‌توانند بسيار تاثير گذار باشند. امام جمعه شهرستان مهران در ادامه با اشاره به هجمه هاي ونقشه هاي گسترده دشمنان عليه اين نظام و انقلاب، نقش روحانيون را در مبارزه با اين فتنه ها و آگاهي دادن به عموم مردم بسيار مهم خواند از آنان خواست تا با کار جهادي زمينه جذب اقشار مردم به ويژه جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم نمايند.

 

وي در پايان خواستار توجه ويژه مسولان به مساجد اين شهرستان و افزايش امکانات اوليه مساجد اين شهرستان شد. در پايان اين مراسم روحانيون و ائمه جماعات مساجد به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود پرداختند. لازم به ذکر است در پايان اين مراسم به همت ستاد فهما از روحانيون و ائمه جماعات مساجد اين شهرستان تجليل شد. .