نگاهی به فعالیت‌های ستاد فهما استان ایلام در ماه‌های آغازین سال 1400
نگاهي به فعاليت‌هاي ستاد فهما استان ايلام در ماه‌هاي آغازين سال 1400

نگاهی به فعالیت‌های ستاد فهما استان ایلام در ماه‌های آغازین سال 1400

نگاهي به فعاليت‌هاي ستاد فهما استان ايلام در ماه‌هاي آغازين سال 1400
ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در ماه‌هاي نخستين سال 1400 فعاليت‌هاي متعدد ديني و فرهنگي را در کارنامه خود ثبت کرده است.
شناسه خبر : 27634 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

حجت‌الاسلام و المسلمين «علي چراغي‌پور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، با اشاره به بخشي از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در سال 1400 اظهار کرد: برگزاري جلسه‌اي با حضور نماينده ولي فقيه و همچنين مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي شوراي فرهنگ عمومي استان ايلام از جمله مهمترين برنامه‌هايي بود که در ابتداي سال جاري برگزار شد.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه مذکور تصريح کرد: بررسي نقش‌ کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در سطح استان و محلات، فعاليت‌هاي 307 کانون در مناطق مختلف روستايي و شهري ايلام، تاکيد بر مشارکت اهل مسجد در انتخابات رياست جمهوري از جمله مولفه‌هايي بود که در اين جلسه بررسي و مطرح شد.

 

وي افزود: در اين جلسه حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار، با اشاره به اينکه حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري و ديني با محوريت مسجد منشا برکات فراواني در جامعه به شمار مي رود، بر تقويت اين سلسله برنامه‌ها تاکيد کرد.

 

مدير ستاد فهما استان ايلام در ادامه به برگزاري همايش ائمه جماعات شهرستان سيروان اشاره کرد و گفت: اين همايش به صورت مداوم و در شهرستان‌هاي مختلف برگزار شده و طي آن از ائمه جماعات و جمعه تجليل خواهد شد که در جريان برپايي نخستين همايش، حجت‌الاسلام و المسلمين فرياديان خواستار توجه ويژه به فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد و همکاري ساير دستگاه‌ها با کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان مجموعه‌اي مردمي و مسجدي شد؛ همچنين در همايش مذکور از 13 تن از ائمه جماعات سيروان با اهداي لوح تقدير تجليل شد.

 

وي افزود: از ديگر فعاليت‌هاي ستاد فهما استان ايلام حضوردر منطقه محروم هليلان بود که طي آن با توجه به نياز اين شهرستان به برنامه‌هاي ديني، فرهنگي وهنري برنامه ريزي گسترده‌اي صورت پذيرفت که از جمله آنها مي‌توان به اجتماع کانون‌هاي مساجد اين شهرستان با حضور ائمه جماعات هليلان اشاره داشت. در اين همايش سياست‌ها و برنامه‌هاي ستاد فهما براي اعضاي کانون‌ها و ائمه جماعات تبيين شد