عملکرد کانون های مساجد ایلام در حوزه فعالیت های اجرایی سال جاری عملکرد موفقی بود
عملکرد کانون هاي مساجد ايلام در حوزه فعاليت هاي اجرايي سال جاري عملکرد موفقي بود

عملکرد کانون های مساجد ایلام در حوزه فعالیت های اجرایی سال جاری عملکرد موفقی بود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت : عملکرد کانون هاي مساجد در اجراي برنامه ها و فعاليت ها در حوزه هاي مختلف عملکرد موفقي بود .
شناسه خبر : 25808 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور امروز( 17 اسفند ) در دیدار کارکنان ستاد فهما با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام که به مناسبت 18 اسفند انجام گرفت با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون  در سال جاری پرداخت.


مدیر ستاد فهما استان با اشاره  اجرای طرح ملی ایران قوی به عنوان مهمترین فعالیت کانون ها در سالجاری اظهار کرد :  اجرای طرح ملی ایران قوی  که در قالب 3 شبستان و 12 رواق در سامانه  بچه های مسجد  در سطح کانون های مساجد برگزار شد کانون های استان با توجه به شرایط و امکانات و ظرفیت های خود نسبت به بارگذاری فعالیت ها اقدام کردند و  خوب عمل نمودند و خوشبختانه سه تا از کانون های استان از جمله کانون شهدای سرابله و حسین بن علی (ع) و الغدیر آبدانان  نیز به مرحله نیمه نهای راه پیداند در چند مرحله از سوی ستاد از آنها تقدیر شد.


وی اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در جهت تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را نیز یکی از برنامه ها بسیار خوب سال جاری در سطح کانون های مساجد عنوان کرد و افزود : خوشبختانه این طرح با استقبال و حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان مواجه شد.


وی طرح شنبه ها کتاب، بروز رسانی فعالیت های کتابخانه های از جمله 86 باب کتابخانه مخزن دار در کانون های استان  را نیز از برنامه مهم در حوزه کتاب و کتابخوانی در کانونها نام برد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور همچنین به امضاء تفاهم نامه همکاری با دستگاههای مختلف اجرایی استان در جهت استفاده کانون ها  از ظرفیت ها و امکانات آنها اشاره و بیان کرد :  امضا تفاهم نامه با شرکت سهامی فرش  در جهت ایجاد کار آفرینی برای اعضا ء کانون ها ، اداره کل استاندارد دربحث ارائه آموزش های همگانی در حوزه استاندارد ، سازمان بهزیستی استان در جهت انجام فعالیت های قرآنی در مهد های کودک و فعالیت های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر ، سازمان حفاظت محیط زیست  به منظور استفاده اعضای کانون ها از امکانات این سازمان ، سازمان اوقات و امور خیریه در جهت عضویت مدیران کانون ها در هیئت امنا مساجد ، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه در جهت همکاری پایگاههای بسیج و کانون های مساجد  استان از جمله این تفاهم نامه ها بوده است .


مدیر ستاد فهما استان ، در ادامه  جذب 24 نفز ار مدیران و اعضای کانون های استان در آموزش و پرورش که در راستای تفاهم نامه ستاد با سازمان نهضت سواد آموزی به عنوان آموزش یار با این سازمان همکاری داشتند یکی از دستاورد های خوب کانون ها در حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود : هر کسی که به نحوی با فعالیت های  معنوی در مسجد و کانون در ارتباط باشد زمینه حل سایر مشکلاتشون در سایر حوزه ها برطرف خواهد شد .


وی همچنین در خصوص اقدامات کانون ها در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر ارسال 5 مرحله کمک های موسسه و برنامه تلویزیونی سمت خدا کانون های استان در این زمینه  نیز فعالیت بسیار خوب و گسترده ای انجام دادند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان با تقدیر از همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه ها و فعالیت ها این ستاد  در سال جاری خاطر نشان کرد : امیدواریم  با تلاش شبانه روزی بچه های مسجد شاهد توسعه فعالیت ها فرهنگی ، دینی و مذهبی در استان  و جذب  هر چه بیشتر جوانان به مساجد باشیم