سوگواره ملی علمدار کربلا مروج فرهنگ وفاداری و ایثار است
سوگواره ملي علمدار کربلا مروج فرهنگ وفاداري و ايثار است

سوگواره ملی علمدار کربلا مروج فرهنگ وفاداری و ایثار است

عمران خود آموز، طي صدور پيامي برگزاري هفتمين سوگواره ملي علمدار کربلا، را يکي از رويدادهاي شاخص در حوزه فرهنگ عاشورايي و تبيبن و ترويج ايثار، فداکاري و آموزه‌هاي مکتب انسان‌ساز امام حسين(ع) بر شمرد.
شناسه خبر : 25073 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

 

در پیام عمران خود آموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا،چنین آمده است:

 

سوگواره ملی علمدار کربلا یکی از رویدادهای شاخص در حوزه فرهنگ عاشورایی و تبیبن و ترویج ایثار، فداکاری و آموزه‌های مکتب انسان‌ساز امام حسین(ع) است.

این سوگواره ارزشمند که محور اصلی آن معرفی و تبیین سیره و شخصیت نورانی علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) است، توانسته با جریان‌سازی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را که دل در گروه تعمیق فرهنگ اهل بیت علیهم السلام دارند، بر گرد شمع وجود علمدار کربلا جمع کند و با خلق آثار هنری فاخر، نهضت حسینی را بیش از پیش در بین مردم و عاشقان و دلدادگان حضرت عباس(ع) گسترش دهد.

بی‌گمان سیاست‌گذاری ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه استانی آن با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، زمینه تولید آثار فرهنگی و هنری با موضوع و مضمون فرهنگ عاشورا و خصائل ناب حضرت ابوالفضل‌العباس را فراهم نموده و روز به روز بر غنا و قوام آن افزوده خواهد شد.

دوام توفیقات بانیان این سوگواره ارزشمند و تداوم موفق آن را از خداوند متعال خواستارم.

با احترام

عمران خودآموز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

و دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان ایلام